Vācijas kompānijas “Adidas” peļņa gada laikā samazinājusies trīsdesmit reižu

Vācijas kompānija „Adidas”, pasaules otrais lielākais sporta preču ražotājs, paziņojusi par tīras peļņas krišanos 2009. gada pirmajā kvartālā par 97 procentiem, salīdzinot ar tādu pašu periodu 2008. gadā, ziņo „Bloomberg”. Kompānijas peļņa šogad bija 5 miljoni eiro vai 4 centi par vienu akciju. Peļņas kritums izrādījās ievērojami lielāks, salīdzinot ar analītiķu prognozēm, kuri paredzēja kompānijas tīros ienākumus 94 miljonu dolāru apmērā.

„Adidas” pārdošanas apjomi tajā pašā laikā kritās par 2 procentiem, līdz 2,57 miljardiem eiro, bet, ņemot vērā izmaiņas valūtu kursos – par 6 procentiem.  Kompānijas izpilddirektors Herberts Hainers (Herbert Hainer) paziņoja, ka „Adidas” gatavojas samazināt personālu reģionālajās pārstāvniecībās Āzijā un Eiropā, slēgt vairākus veikalus un „konsolidēt vairumtirdzniecības biznesu”. Šādi „Adidas” cer ietaupīt aptuveni simt miljonus eiro. Hainers piebilda, ka kompānijas zaudējumi lielā mērā skaidrojami ar Krievijas rubļa devalvāciju, kas negatīvi atsaukusies uz pieprasījumu pēc kompānijas šajā valstī.

Papildus izdevumi „Adidas” tāpat radījusi „Reebok” restrukturizācija un rezervju veidošana . Operacionālā peļņa (bez nodokļu un vienreizējo izmaksu uzskaites) samazinājās no 282 līdz 58 miljoniem eiro.

Adidas rēķinās ar ieņēmumu pieaugumu 2009. gada otrajā pusē, uzskatot, ka uzlabosies ekonomiskā situācija kopumā. Tāpat uzņēmuma produkcijas pārošanas apjomus pozitīvi vajadzētu ietekmēt arī gatavošanās pasaules čempionātam futbolā, kurš notiks 2010. gadā Dienvidāfrikā.

Avots: www.2v.lv