Patēriņa cenas martā pieaugušas par 0,6%

Patēriņa cenas martā pieaugušas par 0,6%

Vidējais patēriņa cenu līmenis šā gada martā, salīdzinot ar februāri, palielinājās par 0,6%. Precēm cenas pieauga par 0,7%, bet pakalpojumiem – par 0,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Šā gada martā vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējā gada martu, bija par 3,3% augstāks. Precēm cenas pieauga par 4,0%, bet pakalpojumiem – par 1,5%.

2011.gada martā, salīdzinot ar 2011.gada februāri, vidējais patēriņa cenu līmenis pieauga par 0,7%.

Lielākā ietekme uz patēriņa cenu pārmaiņām martā bija cenu kāpumam apģērbiem un apaviem, pārtikai, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem un veselībai, raksta Apollo.lv.

Pārtikas grupā lielākā ietekme uz cenu kāpumu bija sezonālam dārzeņu sadārdzinājumam (+9,7%). Dārgākas kļuva olas (+8,9%), piens un piena produkti (+1,6%). Savukārt akciju iespaidā cenas samazinājās gaļai (-1,1%), labības produktiem (-0,7%), cepumiem un konditorejas izstrādājumiem (-0,8%), kā arī tējai un kafijai (-0,6%).

Alkoholiskie dzērieni sadārdzinājās vidēji par 1,2%, ko ietekmēja akciju noslēgums stiprajiem dzērieniem (+3,3%).

Cenu kāpumu apģērbu un apavu grupā ietekmēja sezonas izpārdošanas noslēgums un jaunās sezonas preču nonākšana tirdzniecībā. Apģērbiem cenas palielinājās par 3,7% un apaviem – par 4,6%.

Transporta grupā vidēji par 1,9% sadārdzinājās degviela, tai skaitā benzīns – par 2,1% un dīzeļdegviela – par 1,7%.

Cenas palielinājās medikamentiem – par 0,8%, personīgās aprūpes precēm – par 2,3% un transportlīdzekļu apdrošināšanai – par 1,4%.

Cenu kritumu mājokļa iekārtu grupā galvenokārt ietekmēja akcijas sadzīves tehnikai (-0,3%) un īslaicīgas lietošanas mājsaimniecības precēm (-1,0%).

Pēdējo 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, ir palielinājies par 4,2%.

Šā gada pirmajos trīs mēnešos cenas pavisam ir pieaugušas par 1,6%. 2011.gadā cenu pieaugums attiecīgajā laikā posmā bija 2,3%.