Martā būtiski samazinājušās pārtikas produktu mazumtirdzniecības cenas

Martā pārtikas produktu cenas mazumtirdzniecībā, pēc būtiska cenu pieauguma janvārī, ir samazinājušās. Martā, salīdzinājumā ar februāri, veikalos cenas cūkgaļai ir samazinājušās par 9-12%, liellopu gaļai par 5%, bet putnu gaļai par 9%. Desu un kūpinājumu cenas martā nav mainījušās, informē biedrības „Mārketinga padome” speciāliste Andra Ūdre.

Piena produktu cenas ir samazinājušās visbūtiskāk – pienam par 13%, krējumam, biezpienam un sieram par 8%, sviestam par 3%. Olu cenas martā ir samazinājušās par 5%, bet maizes, eļļas, taukvielu, tējas, kafijas un bezalkoholisko dzērienu cenas martā nav mainījušās.

Gala produkta mazumtirdzniecības cenā būtiska loma ir izejvielas iepirkuma cenai. Piena iepirkuma cenas kopš 2008.gada I ceturkšņa, kad bija sasniegušas augstāko cenu līmeni, pastāvīgi samazinās un šobrīd sasniegušas 2005.gada cenu līmeni. Olu, broileru un liellopu liemeņu cenas pēdējo gadu laikā ir samērā stabilas. Cūku liemeņu iepirkuma cenas kopš pagājušā gada IV ceturkšņa ir samazinājušās un šobrīd ir tādas pašas kā 2008.gada I ceturksnī.

„Strauji mainīgajā makroekonomiskajā situācijā pārtikas sektors reaģē visuzskatamāk. Mārketinga pamatprincips nosaka, ka pirktspēja krīzes apstākļos ir izšķirošais faktors. Ar to jārēķinās gan ražotājiem, pēc kuru precēm pieprasījums sarūk, gan tirgotājiem, kuru apgrozījuma skaitļi samazinās. Tie, kuriem būs elastīgāka pieeja sortimentam un iespējas piedāvāt jaunumus gan fasējumā, gan komplektācijā, būs ieguvēji arī šajā situācijā”, uzskata Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāja Ingūna Gulbe.

Avots: BNA Latvia