Audi būs ne tikai elektrisks superauto

Audi pilnā nopietnībā plāno izvērst konkurenci elektromobiļu jomā, liecina aģentūras Reuters ziņojums. Ingolštates uzņēmuma plānos ietilpst virkne elektromobiļu, kas varētu konkurēt ar analogiem «zaļajiem» spēkratiem, ko šobrīd piedāvā tādi ražotāji kā BMW un Tesla Motors.

Tirgus apstākļos, kad inovācijas tiek uzskatītas par lielu vērtību, personīgā transporta elektrifikācija Audi varētu palīdzēt noturēties uz viena viļņa ar konkurentiem. Tādēļ analītiķi uzskata, ka tuvāko septiņu gadu laikā piedzīvosim ievērojamu elektrisko, ar baterijām un elektromotoriem darbināmo četru gredzenu zīmola automobiļu skaita pieaugumu, raksta Apollo.lv.

Par bāzi ņemot E-Tron saimi, kurā jau ir viens modelis – A3 E-Tron (tas gan ir plug-in hibrīdmodelis ar iekšdedzes dzinēju un elektromotoru), Audi jau nākamgad sāks elektroauto klāsta paplašināšanu, ziņo Autoblog.com. Pirmais gaidāmās ekspansijas pierādījums būs supermašīnas R8 elektriskā versija, bet ar to viss nebeigsies, jo labi informēti avoti zina stāstīt, ka Ingolštatē tiek gatavoti arī video draudzīgi augstas veiktspējas sedani un SUV automobiļi. Tā vien izskatās, ka Audi tiešā mērķējumā vēlas trāpīt Tesla Motors teritorijā, kur šobrīd diezgan veiksmīgi «ganās» sedans Model S un tiek gatavots apvidnieks Model X.

Anonīmie informācijas avoti konkrētas ziņas pagaidām vēl nav gatavi vai nevar izplatīt, taču atklāj, ka Audi jauno modeļu izstrādes nodaļā jau tiek cilāti Audi Q8 E-Tron projekta dokumenti.

Iepriekš Audi apgalvoja, ka tā inženieru gatavotie elektroauto nodrošinās saprātīgu gaitas rezervi vismaz 400 kilometru apmērā pēc vienas uzlādes. Noslēpumainā krosovera Q8 E-Tron gadījumā gan neoficiāla informācija liecina par spēju ar vienu uzlādes reizi veikt apmēram 600 kilometrus un tas var kļūt par nopietnu pieteikumu izkonkurēt Tesla. Vai vismaz pārvilināt daļu potenciālo Tesla klientu.

Var atzīmēt, ka Vācijas lielajiem premium ražotājiem – Mercedes-Benz un BMW – jau ir pa elektromobilim, kas attiecīgi ir B klases Electric Drive un i3, savukārt Volkswagen piedāvā gan elektrisku up!, gan Golf. Tas nozīmē, ka elektromobiļu pamazām kļūst aizvien vairāk un tiem seko attiecīgā uzlādes infrastruktūra, kas savukārt veicinās jaunu elektromobiļu un uzlādes punktu rašanos.