Alberts Jodis: Efektīvs mārketings – atslēga uzņēmuma straujākai attīstībai

Mārketings ir viens no galvenajiem instrumentiem veiksmīgai uzņēmējdarbībai. Teorētiski to apzinās gandrīz ikviens uzņēmuma vadītājs, bet kā ir ar praksi? Uzņēmēji visbiežāk neizvērtē konkurentus, tirgus situāciju un paļaujas paši uz savu skanīgo vārdu vai lielu darba sparu un personisku ieguldījumu. Bet visa pamatatslēga ir veiksmīgs mārketings, īstie cilvēki un savlaicīgi sāktas aktivitātes, kuru rezultāti redzami ilgtermiņā.

Katrs jauns periods biznesā uzņēmējam liek domāt par to, kā rīkoties turpmāk, lai neliktu vilties ne sev, ne saviem klientiem. Saldējuma tirgotājam par to jādomā ziemā un agrā pavasarī, bet slēpju un sniega dēļu – vasarā un rudenī, taču mūsdienās nereti šie procesi noris nepārdomāti un galvenais iemesls ir “pēdējā brīža pieeja”, kas visbiežāk ir sasteigta, līdz galam nenoslīpēta un vēlāk nākas attapties – kāpēc tā nedeva vēlamos rezultātus.

“Šobrīd jau ir vasaras beigas, jādomā uz priekšu! Strādājot ikdienā ar lielu skaitu uzņēmumu, pamanāma kļūst problēma, ko pieļauj daudzi – gatavošanās mārketinga kampaņām pēdējā brīdī. Šāda pieeja visbiežāk noved pie dažādiem riskiem – kampaņas kvalitātes samazināšanās, izmaksu pieaugums un neefektīvs iznākums. Tā ir samilzusi problēma, kas liedz no reklāmas iegūt maksimumu,” stāsta viens no pazīstamākajiem mārketinga komunikācijas ekspertiem Latvijā – Alberts Jodis.

Tāpat Jodis atzīst, ka novērojis uzņēmēju tendenci skatīties konkurentu virzienā – ko nu viņi darīs un tad, tērējot milzu līdzekļus, cenšas tikt līdzi. Bet mēs taču nezinām, vai tie citi rīkojas pareizi un kāds ir to aktivitāšu mērķis.

“Alberta Uzņēmumu grupa strādā pēc citiem principiem un, jā, spriežot un vērtējot paši, nevis vērojot citu aktivitātes. Lai klienta uzņēmums sasniegtu vairāk, turklāt, būtu oriģināls un nevis tērētu milzu līdzekļus, bet gluži pretēji – saņemtu ilgtspējīgus risinājumus un ilgtermiņa rezultātus, klientiem tiek veidotas kampaņas, pirms tam veicot gan tirgus izpēti, gan citus plašākus pētījumus, lai iegūtu visaptverošus datus. Tad ir skaidrs, kā jāstrādā! Regulāri tiek saņemta klientu sniegtā informācija par pārdošanas apjoma izmaiņām, lai zinātu, ko darīt, ko ieteikt, kādus mārketinga instrumentus un kanālus izmantot. Mārketings ir radošs process, kas prasa tikpat radošu pieeju un risinājumus, neaizmirstot, ka jāiet līdzi laikam un to, ka risinājumi, kas bija efektīvi vakar, var tādi vairs nebūt rīt,” stāsta Alberts Jodis.

Ņemot vērā, ka konkurence reklāmas un mārketinga jomā ir liela, klientiem ir jāspēj atšķirt, kura būs īstā aģentūra, kas spēs palīdzēt uzņēmumam attīstīties un mērķi sasniegt ātrāk, efektīvāk un ar pirmo reizi. Mārketings ir atslēga straujākai uzņēmuma attīstībai, bet neprofesionāls mārketings un kļūdaina tā realizācijā iesaistīto cilvēku izvēle var uzņēmumu nevis attīstīt, bet graut.

“Ir pēdējais brīdis, lai celtu un celtos. Gada otrā puse ir ļoti noslogota, tāpēc ieguvēji ir tie, kas plānošanu uzsāk laicīgi un jau tagad domā noteiktu laika periodu uz priekšu, uzsākot sadarbību,” noslēdz Alberta Uzņēmumu grupas vadītājs.

Plašāk par Alberta Uzņēmumu grupu – www.alberts.lv