„Latvijas balzams” šogad investīcijās plāno ieguldīt 2 miljonus eiro

AS „Latvijas balzams” šogad investīcijās plānojusi ieguldīt 2 miljonus eiro, kā arī attīstīt darbību jaunos eksporta tirgos. Turpinoties uzņēmuma modernizācijas procesam, tas plāno paplašināt arī alkoholisko dzērienu sortimentu.

Nenoliedzami, ka ekonomiskā krīze ietekmējusi arī Latvijas alkoholisko dzērienu ražošanas nozari, – patlaban tajā vēl joprojām vērojams apgrozījuma kritums gan vietējā, gan eksporta tirgū. Tam ir vairāki iemesli – akcīzes nodokļa paaugstināšana, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugums, kā arī ekonomiskās aktivitātes pazemināšanās galvenajos preču noieta tirgos.

„Neraugoties uz patērētāju pirktspējas samazināšanos, mūsu mērķis 2010.gadā – noturēt „Latvijas balzama” tirgus daļu Latvijā. Tāpat plānojam arī turpināt jaunu eksporta tirgu apgūšanu, galveno akcentu liekot uz privāto zīmolu produktu ražošanu,” stāsta Kārlis Andersons, AS „Latvijas balzams” valdes priekšsēdētājs.

Patlaban Latvijas tautsaimniecībā ir vērojamas pirmās ekonomikas atlabšanas pazīmes. „Latvijas balzama” gadījumā par to liecina būtisks pieprasījuma pieaugums pēc „Rīgas Melnā balzama” kategorijas produktiem, it sevišķi kokteiļiem, kuros ir balzams ar upeņu sulu. Turklāt uzlabojusies arī „Latvijas balzama” produkcijas realizācija Lietuvā: salīdzinot ar 2009.gadu, tā ir pieaugusi par 9%, kas skaidrojams ar mērķtiecīgu un uz Lietuvas patērētāju izglītošanu par „Latvijas balzama” produktiem vērstu darbu.

Kā uzņēmuma attīstības garantiju saredzot tieši modernizācijas procesus, „Latvijas balzams” 2010.gadā jau veicis būtiskas investīcijas jaunās ražošanas tehnoloģijās un šo virzienu turpinās attīstīt arī nākamajos gados. Izmantojot jauno aukstuma ražošanas tehnoloģiju, uzņēmums jau ir saražojis jaunās „LB Vodkas” eksperimentālo sēriju.

Profesionāļu aprindās jaunā ražošanas iekārta tiek dēvēta par aukstuma tehnoloģiju, jo tajā pats būtiskākais ir filtrācijas process – stabilā, pazeminātā temperatūrā tiek aktivizēta koka ogles kā filtrējoša elementa darbība. Šo jauninājumu neietekmē arī telpas temperatūra, kurā tiek veikta degvīna filtrēšana, tādējādi produktam tiek nodrošināta nemainīga garšas un aromāta kvalitāte.

„Esam novērojuši, ka pieaug patērētāju pieprasījums pēc kvalitatīvām precēm. Protams, šajos apstākļos ļoti svarīgs ir arī cenas faktors, tādēļ ražotāji ir spiesti nemitīgi uzlabot savu produktu kvalitāti, īpašu uzmanību pievēršot arī izmaksām. Papildus „LB Vodkas” aukstuma ražošanas tehnoloģijai esam plānojuši veikt uzlabojumus arī citu degvīnu ražošanas iekārtās, taču tie vairāk attiecas uz produkta iepakojumu,” atklāj K.Andersons. Uzņēmuma attīstības plāni paredz pozīciju uzlabošanu kokteiļu segmentā – jaunu alkoholisko kokteiļu ražošanu, ar kuriem plānots papildināt gan pašmāju, gan eksporta tirgū piedāvāto produktu klāstu.

Autors: BNA Latvia