Spārītis: IZM ideja samazināt augstskolu skaitu atbalstāma, izpildījums – nepareizs

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) iecere samazināt augstskolu un studiju programmu skaitu Latvijā ir atbalstāma, taču izpildījums šā mērķa sasniegšana nav pareizs, uzskata Latvijas Zinatņu akadēmijas prezidents Ojārs Spārītis.

Intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” Spārītis norādīja, ka ņemot vērā iedzīvotāju un studējošo skaita samazināšanos Latvijā, tik daudz augstskolu valstī nevar pastāvēt. Pēc viņa sacītā, lai arī IZM ideja samazināt augstskolu un studiju programmu skaitu ir atbalstāma, pašreizējais izpildījums šī mērķa sasniegšanai vismaz komunikācijas līmenī nav pareizs.

Viņš pauda neizpratni par to, ka Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija (RPIVA) un Latvijas Universitātes (LU) vadība nepietiekami informētas par plānoto reorganizāciju.

“Realitāte pieprasa to, lai dialogs būtu starp IZM, kā arī visu augstskolu vadību un akadēmiķiem. Būtiski, lai šajā dialogā piedalītos demogrāfijas speciālisti, kam būtu jādod savs vērtējums par demogrāfisko situāciju, kā arī darba tirgus attīstību un tā perspektīvām,” pauda Spārītis, piebilstot, ka IZM darbā šobrīd tas pietrūkst.

Jau vēstīts, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) apsver iespēju pievienot Rīgas Pedagoģijas un vadības akadēmiju Latvijas Universitātei.

Tiek uzsvērts, ka konsolidācijas rezultātā netiks radīti finansiāli zaudējumi studējošajiem, kā arī netiks ierobežotas viņu tiesības uz izglītību, jo par līdzšinējo studiju maksu viņi studijas varēs turpināt citās augstākās izglītības iestādēs. Studējošajiem tiks nodrošināta iespēja turpināt studijas Latvijas Universitātē, kas īsteno visus akadēmijas īstenotos studiju virzienus, kā arī atbilstošajos studiju virzienos Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, Banku augstskolā un Rīgas Tehniskajā universitātē.

Reorganizāciju plānots pabeigt līdz 2017. gada augustam Izmaiņas studiju procesā stāsies spēkā 2017./2018. akadēmiskajā gadā.

Foto:coyot/https://pixabay.com/en/users/coyot-2009089//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/