Šogad saņemtas piecas sūdzības par nelojāliem pedagogiem

Kopš šā gada sākumā Izglītības likumā stājas spēkā daudzu kritizētie “lojalitātes grozījumi”. Šogad Izglītības kvalitātes valsts dienests jau saņēmis piecas sūdzības par nelojāliem skolotājiem un direktoriem.

Saeima pērn novembra beigās galīgajā lasījumā atbalstīja tā dēvētos lojalitātes grozījumus Izglītības likumā, kas nosaka gadījumus, kad iespējams no darba atbrīvot valstij nelojālus pedagogus.

Likuma grozījumi nosaka, ka, ja pedagogs vai izglītības iestādes vadītājs nav lojāls Latvijas Republikai un Satversmei un nav ievērojis iepriekš minēto pienākumu un ja to konstatē Izglītības kvalitātes valsts dienests vai darba devējs, personai aizliegts ieņemt izglītības iestādes vadītāja vai pedagoga amatu.

Šogad Izglītības kvalitātes valsts dienests saņēmis piecas sūdzības par nelojāliem skolotājiem un direktoriem, kā rezultātā pārbaudītas gan mācībspēku latviešu valodas zināšanas, gan Krievijā izdotā mācību literatūra, taču secināts, ka pārmetumi bijuši nepamatoti.

Izglītības kvalitātes valsts dienesta priekšniece Inita Juhņēviča Latvijas Radio norāda, lielākoties sūdzējušies skolēni par to, ka pedagogs vai izglītības iestādes vadītājs, iespējams, savā darbībā ir nelojāls pret Latvijas Republiku”.

“Apskatot visus šos gadījumus, mēs tomēr neguvām pierādījumus par pedagogu vai izglītības iestāžu vadītāju nelojalitāti. Kas nozīmē, ka, iespējams, ir bijusi kāda provokācija pret šiem pedagogiem. Jebkurā gadījumā mūsu secinājums ir, ka vienmēr ļoti detalizēti ir jāizvērtē katrs gadījums,” sacīja Juhņēviča.

Jau ziņots, ka Izglītības kvalitātes valsts dienests pērn saņēmis trīs sūdzības par, iespējams, valstij nelojāliem pedagogiem vai skolu direktoriem.

Neilgi pēc likuma grozījumu apstiprināšanas Saeimā,  Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) un Latvijas Izglītības vadītāju asociācija (LIVA) lūdza Valsts prezidentu neizsludināt Saeimas pieņemtos Grozījumus Izglītības likumā un atgriezt tos otrreizējai izskatīšanai.

Foto:Condesign/https://pixabay.com/en/users/condesign-509903//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/