“Šis interešu konflikts nav savienojams ar manu pārliecību!” Rubesa atkāpjas no “RB Rail” vadītājas amata

Baltijas valstu kopuzņēmuma “RB Rail” izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iesniegusi kopuzņēmuma padomei atlūgumu. Atlūguma vēstule stājas spēkā ar tās iesniegšanas brīdi.

Paziņojumā presei Rubesa norāda, ka tā ir bijusi unikāla pieredze un patiess gods būt atbildīgai par jaunas institūcijas, kopuzņēmuma “RB Rail”, izveidi, ar mērķi īstenot “Rail Baltica” Globālo projektu kā Eiropas Savienībai un Ziemeļaustrumeiropai, it īpaši Igaunijai, Latvijai, un Lietuvai stratēģiski nozīmīgu pārrobežu infrastruktūras projektu.

“Šībrīža projekta pārvaldības modelis, kurā esmu spiesta darboties, ir pretstats labas korporatīvās pārvaldības principiem. Interešu konflikts, kas iekapsulēts jau projekta pamatos, ir galvenais iesaistīto pušu darbības un/vai bezdarbības iemesls. Šis interešu konflikts nav savienojams ar manu pārliecību par taisnīgu un atbildīgu projekta ieviešanas procesu,” paudusi Rubesa.

Pēc viņas sacītā, šībrīža ”de facto” “Rail Baltica” Globālā projekta pārvaldība, kādu to īsteno projekta labuma guvēji un akcionāri, nav ne piemērota, ne ilgtspējīga jauna ekonomiskā un drošības koridora infrastruktūras ieviešanai, kam plānots saņemt līdz pat 85% finansējuma no nodokļu maksātājiem Eiropā. “Par spīti vairāk nekā gadu ilgajām diskusijām ar projekta akcionāriem un labuma guvējiem, kopuzņēmums vēl aizvien saskaras ar vienotas izpratnes trūkumu par ilgtspējīgu finansēšanas modeli gan pašam kopuzņēmumam, gan Globālajam projektam,” sacīja Rubesa.

Baiba Rubesa savā paziņojumā izsaka pateicību “RB Rail” valdei un komandai, kā arī Eiropas Savienības Transporta un mobilitātes ģenerāldirektorātam.

Lai informētu par atkāpšanos un atbildētu uz jautājumiem, Rubesa jau kā privātpersona ceturtdien plkst.11.30 viesnīcā “Raddison Blu Rīdzene”, Reimersa ielā 1, Rīgā, rīkos preses konferenci.

Kopš 2015. gada Baiba Rubesa bijar RB Rail AS valdes priekšsēdētāja un izpilddirektore.

RB Rail ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kopuzņēmums, kas dibināts ar mērķi īstenot nozīmīgāko dzelzceļa infrastruktūras projektu reģionā: Rail Baltica. Aprēķināts, ka projekta investīcijas varētu pārsniegt piecus miljardus eiro, un tā Baltijas posmu plānots pabeigt 2025. gadā.

Foto: F64