Premjers līdz mēneša beigām gaida izvērtējumu par iespējamo krāpšanos ar OIK atļaujām

Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) līdz mēneša beigām sagaida izvērtējumu par TV3 raidījumā “Nekā personīga” izskanējušo iespējamo krāpšanos ar atļaujām elektroenerģijas ražošanai obligātajā iepirkumā.

Premjers izdevis rezolūciju ekonomikas ministram Arvilam Ašeradenam (V) sadarbībā ar Iekšlietu ministriju nekavējoties veikt pārbaudes vairākos uzņēmumos, kas varētu būt krāpušies ar atļaujām elektroenerģijas ražošanai obligātajā iepirkumā.

Izdotā rezolūcija paredz, ka Ašeradenam līdz šā gada 30. oktobrim jāiesniedz izvērtējuma rezultāti, plānotā rīcība un nepieciešamās izmaiņas normatīvajos aktos.

Jau vēstīts, ka, ņemot vērā 2017.gada 15.oktobrī raidījumā “Nekā Personīgi” izskanējušos informāciju saistībā ar koģenerācijas stacijām, Ministru prezidenta biedrs, ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens Ekonomikas ministrijas kontroles grupai, kopā ar kompetento iestāžu pieaicinātajiem ekspertiem, ir uzdevis nekavējoties veikt pārbaudes, izbraucot uz konkrētajām vietām.

Šīs vietas ir “Kriozes”, Saldus pagasts, Saldus novads (SIA “Briedis būve”), Cesvaines iela 18B, Madona, Madonas novads (SIA “Madonas Eko”), Cecīļu iela 12, Ieriķi, Drabešu pagasts, Amatas novads (SIA “Tektus”), Cecīļu iela 16, Ieriķi, Drabešu pagasts, Amatas novads (SIA “M parks”), Valkas iela 1A, Strenči, Strenču novads (SIA “E Strenči”), SIA “Elektro rīdzene” (Ezera iela 6 , Rīdzene, Vaives pagasts, Cēsu novads), Tirgus iela 6, Seda, Strenču novads (SIA “E Seda”), kā arī Vestienas iela 2, Rīga (SIA “Rīgas enerģija”).

Jau vēstīts, ka TV3 raidījums “Nekā personīga” atklājis vairākus uzņēmumus, kuri nav laikā pabeiguši projektus, bet licences saglabājuši, AS “Sadales tīkls” testā padodot jaudu no pārvietojama ģeneratora.

Tiek prognozēts, ka, ja šie uzņēmumi sāks darbu un izmantos iespēju elektrību tirgot par paaugstināto cenu, patērētājiem tas izmaksās līdz 100 miljoniem eiro obligātā iepirkuma komponentes (OIK) maksājumos nākamajos 10 gados.

Foto: Saeimas kanceleja