Pērn ieņēmumu pieaugumu vairāk izjutuši jaunieši

Pērn būtiski audzis iedzīvotāju īpatsvars, kuriem palielinājušies ienākumi, liecina jaunākā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” aptaujas dati. Personīgie ienākumi 2018. gadā auguši 46% Latvijas iedzīvotāju, kas ir par 12,1% nekā 2017. gadā. Visvairāk ienākumu pieaugumu jutuši tieši gados jaunākie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 24 gadiem (53,9%) un vecumā no 24 līdz 34 gadiem (52,4%).

“Pēdējā̄ gada laikā gados jaunākie atzinuši, ka sākuši tērēt vairāk naudas internetam, telefonam un televīzijai, kā arī kultūras un izklaides pasākumiem. Lielā mērā tas varētu būt saistīts ar to, ka ir parādījušies papildu līdzekļi, kurus ir iespēja novirzīt šiem mērķiem. Savukārt vecāka gadagājuma iedzīvotāji, parādoties papildu līdzekļiem, ievērojami vairāk kā citi ir atzinuši, ka vairāk sākuši tērēt naudu pārtikas iegādei un veselības aprūpei,” stāsta “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datubāzes datiem gada laikā vairāk kā par 20% ir pieaudzis to gados jaunāko cilvēku skaits, kuri saņem bruto algu virs 1000 eiro. Līdzīga tendence ir vērojama arī vecāka gadagājuma cilvēku grupā, bet šeit ir novērojamas lielākas svārstības pa dažādu algu diapazoniem, piemēram, par 4% ir pieaudzis to skaits, kuri saņem bruto algu virs 700 eiro, par 15% pieaudzis to skaits, kuri saņem bruto algu virs 1000 eiro.

“Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes. „Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – šoreiz Latvijas saldumu tirgus situācija un nozares globālās tendences, kas ietekmē arī vietējo tirgu, kā arī apkopoti iedzīvotāju saldumu izvēles paradumi Ziemassvētku laikā, apskatot arī paradumus svētku mielasta gatavošanā. Saldumu nozares apskats veidots sadarbībā ar SIA “Orkla Confectionery & Snacks Latvija”.