LVC: Ir jādomā par ilgtspējīga autoceļu remonta finansējuma modeļa izveidi

Liela nozīme nākotnē ceļu kvalitātei Latvijā būs diskusijas iznākumam par remontu darbu finansēšanas modeli, pirmdien LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Lange norādīja, ka šosezon pēc LVC pasūtījuma tiek remontēti 1200 kilometri valsts autoceļu. Patlaban notiekot lielākie ceļu remontu darbi Latvijā, viņš minēja Valmieras šoseju, ceļu Rēzekne – Daugavpils, Rēzeknes apvedceļu, kā arī ceļa posmu Bauska – Lietuvas robeža.

“Kopumā 46% no valsts autoceļiem ir ļoti sliktā vai sliktā stāvoklī, tajā skaitā 25% ceļu ir ļoti sliktā stāvoklī, taču pēc šogad veiktajiem remontiem situācija uzlabosies par 11%,” skaidroja Lange.

“Pilnīgi noteikti varu apgalvot, ka uz valsts galveno autoceļu stāvoklis jūtami uzlabojas, jo uz tiem remonts tiek veikts par Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļiem. To nevar teikt par reģionālajiem un vietējiem autoceļiem, jo reģionālajiem ceļiem atvēlēts daudz mazāk naudas, bet vietējie ceļi tiek remontēti par valsts un pašvaldību līdzekļiem, kas ir nepietiekama. Šo ceļu stāvoklis neuzlabojas,” stāstīja Lange.

Viņš norādīja, ka, neskatoties uz ES finansējumu, ir jādomā par pašiem sava ilgtspējīga autoceļu remonta finansējuma modeļa izveidi, kam nākotnē būšot liela nozīme.

“Patlaban autovadītāji akcīzes nodoklī un transportlīdzekļa nodevā gadā samaksā ap 550 miljoniem eiro un tikai līdz 200 miljoniem eiro tiek novirzīti ceļu remontam. LVC iestāsies par to, lai šo summu palielinātu,” pauda Lange.

Foto:Ette07/https://pixabay.com/en/users/Ette07-310194//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/