LIZDA savāc 17 000 parakstu, lai sāktu disciplinārlietu par IZM skolotāju algu aprēķiniem

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) savākusi vairāk nekā 17 000 cilvēku parakstu, lai tiktu sākta disciplinārlieta saistībā ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) veiktajiem skolotāju algu aprēķiniem un priekšlikumu skolotāju algām paredzētos 1,7 miljonus eiro novirzīt citiem mērķiem.

Kā šorīt intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” sacīja LIZDA vadītāja Inga Vanaga, IZM veikto aprēķinu rezultātā no skolotāju algām šogad atvēlētajiem deviņiem miljoniem eiro 1,7 miljoni palikuši neizmantoti. Viņa uzsvēra, ka, ja šī nauda nav sadalīta, tā ir ļoti rupja kļūda aprēķinos, tāpēc jānotiek izmeklēšanai, kurš pieļāva šo kļūdu.

Tāpat Vanaga uzsver, ka IZM piedāvājusi šo naudu novirzīt citiem mērķiem. Pret to LIZDA asi iebilst .”Mēs vēršamies pret šīs naudas pārdalīšanu. Ceram, ka premjers iesaistīsies,” teica Vanaga.

Pedagogu parakstītā vēstule otrdien, 1.novembrī, tiks iesniegta premjeram Mārim Kučinskim (Zaļo un zemnieku savienība).

Jau ziņots, ka valdība 5.jūlijā apstiprināja skolotāju atalgojuma reformas ieviešanu un algas palielināšanu pakāpeniski no šī gada 1.septembra. Reformas rezultātā minimālo atalgojumu par vienu pedagoģisko likmi palielinās no pašreizējiem 420 eiro līdz 680 eiro, taču vienlaikus tiek pārskatītas skolēnu un pedagogu skaitliskās proporcijas un pedagogu darba slodzes.

Sabiedrībā sašutumu izraisījusi ziņa, ka, pedagogiem, saņemot algu par jaunā mācību gada pirmo mēnesi, atklājies, ka pretēji izglītības un zinātnes ministra solījumiem lielai daļai skolotāju tā ir sarukusi, nevis kļuvusi lielāka. Daļai skolotāju šogad nācies saņemt pat par simts eiro zemāku atalgojumu par tādu pat slodzi, kāda bijusi pagājušajā gadā.

Neapmierinātību izsaucis arī fakts, ka valsts budžetā tika rezervēti 9 miljoni eiro pedagogu darba samaksas reformai šogad. Taču 1,7 miljoni eiro no šīs summas septembra beigās tika novirzīta citam mērķim – internātskolu uzturēšanas izdevumiem.

Foto:Saeima/https://www.flickr.com/photos/saeima//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/