Lidsabiedrības “airBaltic” nākotne uz jautājuma zīmes

Lai gan nesenā intervijā Satiksmes ministrs Uldis Augulis apliecināja, ka valsts joprojām vēlas saglabāt vairāk nekā 50% plus vienu akciju kompānijā, tostarp joprojām investora piesaitē ir spēkā uzstādījums par maršrutu tīkla nesamazināšanu un lidostas “Rīga” saglabāšanu par bāzes lidostu, lidsabiedrības prezidents Martins Gauss apliecina, ka, piesaistot stratēģisko investoru, kontrolpakete var tikt pārdota.

Iepriekš tika minēts, ka esot uzrunāti jau vairāk kā 40 potenciālie investori no visas pasaules, un ieguldītāju piesaisti plānots noslēgt līdz šī gada beigām, kas likās, kā labs solis, ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt lidmašīnu flotes nomaiņas finansējumu, kā arī turpināt uzlabot lidsabiedrības kapitāla struktūru, tomēr Gauss neļauj atslābt, minot, ka Latvijas valdības, kurai šobrīd pieder 80,5% “airBaltic” daļu, ietekme uzņēmumā varētu samazināties zem 50%, turklāt kontrolpakete pat varētu tikt pārdota

“Nekas netiek izslēgts. Informēju, ka investora piesaistē noteicošais faktors būs tā spēja attīstīt “airBaltic” biznesu, nevis vienkārši nodrošināt finanšu injekciju,” saka lidsabiedrības vadītājs.

Kā ziņots, pēc pamatkapitāla palielināšanas Latvijas valstij piederēja aptuveni 80% “airBaltic” akciju, bet investoram “Aircraft Leasing 1”, kura valdes priekšsēdētājs bija Montāgs-Girmess, piederēja 20% akciju. Savukārt “Aircraft Leasing 1″ īpašnieks bija Īrijā reģistrēta kompānija «IALH LIMITED”. Savukārt šogad aprīlī par “airBaltic” pastarpinātu mazākuma akcionāru kļuva Dānijas uzņēmējs Larss Tūsens, kurš no Montāga-Girmesa pārņēma “Aircraft Leasing 1”.

Foto: Kārlis Dambrāns/ https://www.flickr.com/photos/janitors/ https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/