Lembergs: “Rail Baltica” projekts tiks īstenots, bet cik izmaksās tā uzturēšana – tas joprojām nav aprēķināts

Ventspils mērs Aivars Lembergs uzskata, ka nav pamata satraukties par to, ka Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekts “Rail Baltica” kavēšanās dēļ varētu netikt īstenots. Vienlaikus joprojām nav aprēķināts, cik izmaksās projekta uzturēšana.

Lembergs “Rail Baltica” projektu pielīdzināja Sibīrijas upju pagriešanas plānam. “Es neredzu jēgu iztērēt pusmiljardu eiro lielu summu, lai par minūti ātrāk nokļūtu Rīgas lidostā, bet, iespējams, arī nenokļūstot ātrāk,” skaidroja politiķis.

“Tas projekts nemaksās 1,5 miljardu eiro, bet maksās 2 miljardus eiro, un šo starpību Latvija samaksās no savas kabatas,” zināja stāstīt Lembergs, turpinot, ka “šobrīd nav nekādu aprēķinu, cik izmaksās šī jaunradītā saimniecība,” tajā pašā laikā norādot, ka “tas viss tiks finansēts no valsts budžeta un tas viss maksās vairāk nekā visas Latvijas skolas kopā.”

Viņš gan neuzskata, ka būtu jāsatraucas par to, ka projektu neizdosies pabeigt. “Esiet mierīgi! Nepabeigs šajā plānošanas periodā, turpinās nākošajā. Ja salīdzinām ar Sibīrijas upju pagriešanu, – tad tās ir tādas pat intereses un ambīcijas, un tam [periodam] vairs nav nozīmes. Var nepaspēt kādu skolas remontu, un tad gan jūs pazaudēsiet Eiropas naudu, bet šajā projektā viss ir kārtībā,” komentēja politiķis.

Runājot par bijušo uzņēmuma “RB Rail” vadītāju Baibu Rubesu, Lembergs norādīja, ka “viņa esot bijusi ļoti liels traucēklis sekmīgai projekta realizācijai. Viņa vienkārši neprata tik milzīgu projektu vadīt [..]. Tas ir pilnīgs nonsenss, ka šādu cilvēku ieliek tik nozīmīgā amatā.”

Viņš pauda cerību, ka turpmāk projektu pārņems cilvēks, kas spēs tādu projektu novadīt.

Kā zināms, Rubesa 27. septembrī iesniedza kopuzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā ar tā iesniegšanas brīdi.

Paziņojumā medijiem Rubesa norādīja, ka “interešu konflikts, kas iekapsulēts jau projekta pamatos, ir galvenais iesaistīto pušu darbības un/vai bezdarbības iemesls. Šis interešu konflikts nav savienojams ar manu pārliecību par taisnīgu un atbildīgu projekta ieviešanas procesu”.