Lembergs prognozē, ka “Ventbunkeram” nākamgad varētu būt problēmas ar maksātspēju

Ventspils brīvostas terminālu darbība šī gada 10 mēnešos ir nedaudz uzlabojusies, taču atsevišķi termināli joprojām strādā katastrofāli slikti, žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

“Kā jau es prognozēju, tad, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir vērojams kravu kritums, bet kopā vēl kādā griezumā ir pluss – 1,1 miljoni tonnas 10 mēnešos. Bet kopumā būs zem viena miljona,” pieļāva Lembergs.

Pēc viņa sacītā, kopumā visā Latvijā esot vērojams visai straujš kravu apgrozījuma kritums terminālos. “Ventspils ir vienīgā ar plus zīmi. Rīga un Liepāja iet ar mīnus zīmi,” informēja politiķis, turpinot, ka vienīgo plusu veido akmeņogles, bet lielākais mīnuss ir naftas produkti.

“Kā zināms, Krievijas stingra politika ir pārorientēt kravas, kuras iet no un uz Krievijas ostām. Šo politiku Krievija arī aktīvi realizē. Var, protams, tās saukt par ekonomiskajām sankcijām. Mēs, protams, visi gaidām, ka ASV mums šajā ziņā palīdzēs, bet prezidents Tramps pagaidām klusē,” ironiski piebilda Lembergs.

“Runājot par termināliem, ar nelielu plusu strādā “Ventspils nafta” termināls, bet ar ļoti lielu mīnusu ir “Ventbunkers”, kuram ir katastrofāli liels kritums. Domāju, ka nākamgad tam būs ļoti lielas problēmas ar maksātspēju,” prognozēja Lembergs.

Saskaņā ar politiķim rīcībā esošajiem datiem ar plusu 10 mēnešos strādājis arī “Baltic Coal Terminal”, “Ventspils tirdzniecības osta” un graudu terminālis “Ventspils Grain Terminal”, savukārt ļoti sliktus rezultātus uzrādījis Šveices advokāta Rūdolfa Meroni kontrolētais “Kālija parks”.