Lembergs: Pedagogu minimālajai algai būtu jāpieaug par 123 eiro

Ventspils mērs Aivars Lembergs uzskata, ka pedagogu minimālajai algai par likmi būtu jāpalielinās, ņemot vērā vidējo darba samaksu valstī, kas nozīmē, ka šobrīd skolotāju atalgojumam vajadzētu pieaugt nevis par 30, bet par 123 eiro.

Viņš atgādināja, ka valdība ir vienojusies, ka pedagogu zemākā mēneša darba algas likme no septembra pieaugs līdz 710 eiro, kas nozīmē, ka tā palielināsies par trīsdesmit eiro.

“Bet kas notiek tautsaimniecībā? Izglītība iet roku rokā ar tautsaimniecību. Izglītības darbinieki konkurē arī ar citām profesijām, kurās vidējā darba samaksā aug daudz straujāk nekā pedagogu,” skaidroja Lembergs.

Viņš uzsvēra, ka arī inflācija noēd algu pieaugumu, kā rezultātā pedagogi paliek zaudētāji. “Pedagogs ar savas algas likmi agrāk varēja nopirkt par 11 eiro vairāk preces nekā tagad [..], minimālās darba samaksas likmei jābūt vienādai ar vidējo darba samaksas pieaugumu valstī. Tātad pedagogu algai vajadzēja augt par 18,2 % jeb par 123 eiro,” uzskata Ventspils mērs.

Viņaprāt, pašreizējā reforma radīta ar mērķi, lai pedagogi grimtu nabadzībā. “Pedagogs kļūst sabiedrībā arvien mazāk novērtēts, un valsts būtībā pasaka, ka “pedagogu profesija nav vajadzīga”,” uzskata Lembergs.

“Mūsu priekšlikums bija tāds, ka pedagogu likmes pieaugums bija tautsaimnieciski netaisnīgs, bet mūsu balss bija kā saucēja balss tuksnesī,” izteicās politiķis.

Savukārt runājot par lēmumu pedagogu atalgojumu turpmāk sasaistīt ar noteiktiem kvalitātes kritērijiem, Ventspils mērs uzsvēra, ka “visi būtu ieinteresēti, lai mūsu valstī būtu augstas klases pedagogi. Bet vai viņi nāks pie šādas attieksmes? Būs patrioti un tādi, kuriem tas ir aicinājums, bet jaunākā paaudze ir daudz pragmatiskāka,” uzskata Lembergs.

Jau vēstīts, ka 4.septembrī notikušajā Ministru kabineta sēdē tika pieņemts lēmums uz nedēļu atlikt jautājumu par pedagogu minimālās algas likmes celšanas apstiprināšanu, jo sociālajiem un sadarbības partneriem bija iebildumi par kvantitatīvajiem un kvalitatīvajiem rādītājiem, kas ietekmētu pedagogu atalgojumu vidusskolas posmā.