Lembergs: Bordāns un Linkaits ir Latvijas tranzīta kaprači

Situācija tranzīta nozarē veidojas kritiska un par to var “pateikties” Jaunajai konservatīvajai partijai (JKP), satiksmes ministram Tālim Linkaitim (JKP) un tieslietu ministram Jānim Bordānam (JKP), žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Runājot par situāciju tranzīta nozarē un koncernā “Latvijas Dzelzceļš”, Lembergs atgādināja, ka tad, kad pie varas nāca Krišjāņa Kariņa (JV) valdība, Bordāna partijai tika uzticēts vadīt Satiksmes ministriju, līdz ar to arī tranzīta nozari, un jau tad ministrs Linkaits pateica, ka viņam tranzīts neinteresē.

Pēc politiķa sacītā, nelabvēlīgu attieksmi pret tranzītu no ministra puses varēja novērot visu gadu: “Tā attieksme pret ostām, pret “Latvijas Dzelzceļu”, pret pārvadātājiem ir bijusi absolūti nihilistiska un neieinteresēta.”

“Un, protams, šādas politikas rezultāts nebija ilgi jāgaida – jau pēc gada situācija Latvijas tranzīta nozarei veidojas kritiska un par to jāsaka liels paldies Bordānam, viņa partijai un satiksmes ministram Linkaitim. Viņi varēs sev piešķirt titulu – Latvijas tranzīta kaprači,” komentēja Lembergs.

Viņa ieskatā, tranzītam gaidāmi slikti rezultāti. “Pirmais pļaujas laiks jau ir klāt – 1500 cilvēku atlaiž – tas ir aptuveni 20%. Tas ir ārkārtīgi liels skaits un nebijis gadījums Latvijas jaunākajā vēsturē, tā kā tas ir ļoti liels “panākums”,” turpināja Lembergs.

Tāpat viņš piebilda, ka “viņu debīlismu raksturo arī “Ventas ostas” izveide.”

2019. gads gan koncernam “Latvijas dzelzceļš” (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

Pa Latvijas dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms pērn bija 41,5 miljoni tonnu, kas ir zemākais rādītājs pēdējo 17 gadu laikā.

Foto: Valsts kanceleja