Lembergs: Atsevišķu Ventspils brīvostas termināļu darbība ir uzlabojusies

Daļai no Ventspils brīvostas termināļiem darbības rezultāti ir uzlabojušies, lai gan slikti joprojām strādā Šveices advokāta Rūdolfa Meroni pārvaldītie termināļi, otrdien, 6. novembrī, preses konferencē apgalvoja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Viņš informēja, ka šī gada otrajā pusē Ventspils brīvostas termināļu darbības rezultāti ir uzlabojušies. “Tas lielais mīnuss, kas bija šī gada pirmajos četros mēnešos, pret 2017. gada tādu pašu periodu, izskaidrojams ar to, ka 2017. gadā ziemā bija milzīgs pieprasījums ogļu pārkraušanā, savukārt šogad tāda situācija neveidojās,” skaidroja Lembergs.

Pēc viņa sacītā, šobrīd kopējā situācijā kravu piedāvājumā Baltijas tirgū un Latvijas tirgū ir uzlabojusies, kas saistāms ar pasaules ogļu cenu un savstarpējām sankcijām starp Krieviju un Ukrainu.

“Lai arī gada sākumā bija 2 miljoni tonnu mīnusā, šobrīd oktobrī ir plus 800 tūkstoši tonnu, salīdzinot ar iepriekšējā gada tādu pašu periodu. Kopējais mīnuss ir 340 tūkstoši tonnu,” izteicās Ventspils mērs, paužot cerību, ka līdz gada beigām situācija uzlabosies vēl vairāk, kas nozīmē, ka apgrozījums Ventspils ostās decembrī varētu būt pat ar nelielu pluszīmi.

“Ja runājam pat atsevišķiem termināļiem, tad pozitīvi vērtējama ir “Ventspils nafta termināls” darbība, kur pieaugums ir 4%, ja ņemam vērā Krievijas uzstādījumu nesūtīt naftas produktus uz Baltijas tirgiem, līdz ar to tas pluss ir vērtējams neapšaubāmi kā sasniegums,” izteicās Lembergs.

Savukārt Rūdolfa Meroni un Ģenerālprokuratūras pārvaldītie uzņēmumi turpinot strādāt slikti. Piemēram, AS “Ventbunkers” kravu apgrozījums ir samazinājies par vienu piekto daļu, vēl sliktāk strādā AS “Kālija parks”, kas desmit mēnešos pārkrāvis tikai 360 tūkstošus tonnu. “Tas ir viena mēneša apjoms,” piebilda Lembergs.

Ar mīnusu strādājusi arī AS “Ventspils Tirdzniecības osta”, kur pārkraušanas apjomi ir piecas reizes mazāki nekā vajadzētu būt. Nesaprotami, pēc politiķa sacītā, strādājot arī graudu terminālis “Ventspils Grain Terminal”.

Prāmju līnijas gan turpina kāpināt apjomus, pasažieru apgrozījumam palielinoties par 7%, bet kravu apjomam par 10%.