Iepriekšējais uzvarētājs “Talgo” apstrīdēs vilcienu iepirkuma konkursa rezultātus

Iepriekš par iepirkuma uzvarētāju pasludinātais Spānijas uzņēmums “Patentes Talgo S.L.” (“Talgo”) pārsūdzējis AS “Pasažieru vilciens” lēmumu pirkt jaunos elektrovilcienus no “Škoda Vagonka”.

“Talgo” Administratīvajā tiesā apstrīdējis Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, norādot, ka IUB ir pieļāvis būtiskas un rupjas kļūdas, izdarījis aplamus secinājumus, kā rezultātā pieņēmis prettiesisku lēmumu.

Kā zināms, atbilstoši Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumam AS “Pasažieru vilciens” ir pārvērtējusi visu pretendentu piedāvājumus, un tiesības piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus ir ieguvis uzņēmums “Škoda Vagonka”.

AS “Pasažieru vilciens”, pārvērtējot pretendentu piedāvājumus, ievēroja IUB lēmumā norādīto, tostarp atzinumu, ka “Škoda Vagonka” ir grozījusi vilcienu elektroenerģijas patēriņu. Tā kā pretendentu iesniegtie piedāvājumi tika vērtēti, ņemot vērā vilcienu paredzamās ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā visā vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados, pārvērtējot piedāvājumus, uzņēmums “Škoda Vagonka” ir izrādījies saimnieciski izdevīgākais pēc iepirkuma vērtēšanas kritērijiem.

“Talgo” savā paziņojumā medijiem norāda, ka IUB lēmumā ir konstatējams tiešs vienlīdzīgas attieksmes pārkāpums, jo IUB pēc būtības ir noteicis, ka “Pasažieru vilcienam” atkārtoti jāizvērtē pretendentu piedāvājumi un jāizvēlas tieši “Škodas” piedāvājums.

Pēc viņu sacītā, šāds lēmums ir prettiesisks, ierobežo konkurenci un ir vērsts pret sabiedrības interesēm publiskajā iepirkumā saņemt objektīvi labāko un saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu. “Talgo” norāda, ka tā piedāvātā cena par 32 vilcienu iegādi bija 225 miljoni eiro – tas ir par 16 miljoniem eiro mazāk, nekā piedāvāja “Škoda Vagonka”. Saskaņā ar uzņēmuma teikto, izvēloties “Talgo”, Latvijas nodokļu maksātāji ietaupītu tikpat daudz, cik maksā trīs pilnībā aprīkoti jauni vilcieni.

Iepirkuma uzvarētāja “Škoda Vagonka” kopējā piedāvātā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei ir 241 888 753 eiro. Līgumcenā ietilpst vilcienu, to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde, rezerves daļu fonda piegāde pirmajiem 5 gadiem, kā arī personāla apmācība.

Foto: F64