Baltijā vairums iedzīvotāju pārtikai tērē līdz 50% ienākumu

Pētījumu kompānija ”GfK” ziņu aģentūrai BNA vēstīja, ka vairākums Baltijas valstu iedzīvotāju pārtikai katru mēnesi tērē līdz pat 50% savas ģimenes ienākumu. Pēc ”GfK” vadītājas Ilzes Kronbergas domām, tas parāda to, ka jo zemāki ienākumi, jo lielāka to daļa jāatvēl pamatvajadzību apmierināšanai.

Pētījumā tika izšķirti trīs tēriņu veidi pārtikas iegādei: līdz 25%, līdz 50% un līdz 75% no ģimenes kopējiem ienākumiem. Saskaņā ar veikto pētījumu, līdz 25% no ģimenes ienākumiem pārtikai atvēl 22% Latvijas un Lietuvas iedzīvotāju, kā arī 18% Igaunijas respondentu.

Līdz 50% no ģimenes budžeta pārtikai tērē 53% iedzīvotāju Lietuvā un Igaunijā, bet Latvijā – 48% iedzīvotāju.

Savukārt līdz pat 75% ģimenes ienākumu pārtikai atvēl 17%-19% Baltijas iedzīvotāju.

Pētījumā tika arī noskaidrots, ka svarīgākais ēdiena iegādē Baltijā ir produkta kvalitāte (57% intervēto), dažādas akcijas (47%) un produkta svaigums (40%).

“GfK” veica pētījumu interneta vidē 2013. gada nogalē. Pētījuma rezultāti atspoguļo 814 Latvijas respondentu atbildes, kuri ir vecumā no 18-65 gadiem.

BNA Latvia