Rīgas kultūras gadā Latvija noguļ tūrisma reklāmas kampaņu

Birokrātisku šķēršļu dēļ būtiski ir aizkavējies Latvijas starptautiskā kultūras tūrisma reklāmas kampaņas sākums, kādēļ valsts un uzņēmēji tā arī var nesaņemt cerētos ieņēmumus no tūrisma, uzskata aģentūras “Creative Media Services” direktors Edgars Zaicevs.

Starptautiskajai kultūras tūrisma reklāmas kampaņai vajadzēja sākties jau pērn un turpināties šogad, taču Tūrisma attīstības valsts aģentūrai (TAVA) tā arī nav izdevies pabeigt pērn jūlijā izsludināto iepirkumu, raksta NRA.lv.

“Pašlaik Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) ir uzdevis TAVA novērst iepirkuma procedūras nepilnības, bet piedāvātais risinājums ir pretrunā ar loģiku. Acīmredzot TAVA netiek galā ar konkursa procedūru, process ir izgājis ārpus kontroles. Manuprāt, vērtēt konkursā jau iesniegtos darbus pēc pārstrādātiem kritērijiem ir tas pats, kas mainīt noteikumus spēles gaitā. Šāda rīcība vieš aizdomas, ka tiek lobētas kādas puses intereses,” norādīja Zaicevs.

Atklātajam konkursam bija noteikts nolikums un vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem tika izstrādāti un vērtēti aģentūru piedāvājumi, tika noteikti uzvarētāji.

“Tikai tāpēc, ka kādu konkurentu neapmierināja rezultāts un ka mūsu valsts likumi ļauj ar vieglu roku aizkavēt būtiskus procesus, zaudētāji būs gan valsts, gan uzņēmēji, jo netiks gūta cerētā atdeve no “Rīga – kultūras galvaspilsēta” pasākumiem,” piebilda Zaicevs.

Jau vēstīts, ka iepirkums bija sadalīts divās daļās, paredzot, ka kampaņas pirmajai daļai, kas bija plānota vairāk kā tēlu veidojoša, bija jāsākas 2013. gada nogalē. Savukārt kampaņas otrajai daļai, ar kuru bija plānots veicināt reālu tūristu skaita pieaugumu, bija jāsākas šāgada janvārī. Birokrātisku šķēršļu dēļ Latvijas tēla veidošana nav uzsākta vēl šobrīd.

Lai piedalītos atklātajā konkursā “Starptautiskā kultūras tūrisma reklāmas kampaņas izstrāde un īstenošana 2013./2014. gadā”, pērn augustā pieteikumus iesniedza trīs uzņēmumi – Vācijas uzņēmums “Projekt2508 GmbH” un divi Latvijas uzņēmumi SIA “Inspired” un SIA “Creative Media Services”. Termiņu nokavējumu dēļ tika atcelta kampaņas pirmā daļa, bet tiesības īstenot otro daļu piešķīra “Creative Media Services”. Šo TAVA lēmumu IUB apstrīdēja “Inspired”, tāpēc arī kampaņas īstenošana ir aizkavējusies.