Organizāciju psiholoģe: Vadība no klientu apkalpošanas speciālistiem prasa daudz, bet ne vienmēr dod tiem pietiekamus resursus

Ceturtdien, 21. septembrī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2023, kurā uzstājās savas jomas vadošie eksperti, runājot par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas jomā. Eksperti sniedza plašāku ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās pārdošanas metodes un kā veiksmīgāk tās realizēt dzīvē, kā arī tajā, kā nodrošināt izcilu klientu apkalpošanu. Konferencē piedalījās arī organizāciju psiholoģe, mācību vadītāja, Izglītojošo spēļu un metožu asociācijas līdzdibinātāja Zane Veinberga, kas norādīja, ka emocionālā spriedze sabiedrībā pieaug, tostarp klientu apkalpošanā.

“Klientu apkalpošanas speciālisti strādā kā māk. Viņi iemācās šis prasmes dzīves gaitā un viņi arī var ar šīm prasmēm veiksmīgi sasniegt rezultātus. Kad es viņiem jautāju, vai viņiem ir bijušas apmācības, bieži vien ir atbilde, ka nē. Daudzi to dara intuitīvi. No viņiem prasa ļoti daudz, bet organizācijas dod viņiem pārāk maz. Mēs prasām nepārtraukti pielāgoties klientu tipiem, noskaņojumiem un citām prasībām, kas prasa klientu apkalpošanas speciālistam maksimālus resursus, kā rezultātā tas ir ar augstu izdegšanas risku,” sacīja Z. Veinberga.

“Klientu apkalpošanas speciālistam mūsdienās jābūt gan paškontrolei, spējai regulēt emocijas, tikt galā ar stresu, mācēt argumentēt prezentācijas mākslai u.tml. No klientu apkalpošanas speciālistiem prasa daudz, bet diemžēl organizācijas nedod klientu apkalpošanas speciālistiem pietiekamus resursus,” atzina eksperte.

Viņa norādīja, ka, lai atrisinātu spriedzes situācijas klientu apkalpošanā, jāapzinās, ka tās ir dažādas un katrai no šīm situācijām ir sava pieeja, nevis vienota instrukcija visam.

“Klientu apkalpošanas speciālista rokās nav jāatstāj, kā tikt galā ar situāciju, bet jābūt precīziem soļiem no vadības, kā katrā spriedzes situācijā rīkoties. Ja ir sniegti atbalsta rīki un metodes dažādu situāciju risināšanai, tad darbinieks jūtas aizsargāts un drošs,” uzsvēra Z. Veinberga.

PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2023 piedalījās arī izaugsmes entuziasts, trīs grāmatu autors, “‘ShowAndTell.lv” video aģentūras radītājs, Ventspils Augstskolas “Start-Up vadītāju” bakalaura programmas mentors Āris Birze, apmācību aģentūras “Master Training” dibinātājs Kārlis Apkalns, pārdošanas treneris, “Pārdošanas Guru” konkursa uzvarētājs Vigants Lesausks, uzņēmējs, Vadītāju Skolas vadītājs Kaspars Cveiģelis, SIA Gadgets valdes priekšsēdētājs Arturs Štamers, “Printful” klientu panākumu komandas vadītājs Dans Rozentāls, biznesa vadības sistēmu izstrādes uzņēmuma “Excellent Latvia” biznesa attīstības vadītājs Kārlis Klovāns, kā arī SIA “Pārdošanas skola” vadītājs un dibinātājs, Biznesa Vadības koledžas lektors, pārdošanas treneris “Sales GURU” Jānis Viegliņš.

Publicitātes materiāls