78 % iedzīvotāju iepērkoties pievērš uzmanību atlaidēm

Lielākā daļa iedzīvotāju (78 %) atzīst, ka viņu ikdienas iepirkšanās paradumus ietekmē veikalu reklāmas. Visbiežāk ar tirgotāju īpašajiem piedāvājumiem iedzīvotāji iepazīstas pirms veikalu apmeklējuma, secināts bankas Citadele tiešsaistes maksājumu risinājuma Klix un pētījumu aģentūras Norstat veiktajā iedzīvotāju aptaujā.

Aptaujas dati liecina, ka teju puse jeb 48 % aptaujāto ar atlaižu piedāvājumu iepazīstas pirms veikala apmeklējuma un uz konkrēto tirdzniecības vietu dodas, ja atlaide tiek piedāvāta iepriekš noskatītai precei. Šādi biežāk rīkojas studenti un seniori.

Savukārt gandrīz trešdaļa jeb 30 % iedzīvotāju atklāj, ka samērā bieži savu iepirkšanās vietas izvēli izdara, ņemot vērā tirgotāju reklāmas par izdevīgiem preču piedāvājumiem. Kā rāda aptauja, visaktīvāk atlaižu piedāvājumiem seko Latgales un Kurzemes iedzīvotāji, cilvēki vecumā virs 55 gadiem, kā arī ģimenes ar trīs bērniem.

“Noturīgā inflācija un vispārēja dzīves sadārdzināšanās ir faktori, kas šobrīd tiešā veidā ietekmē daudzu iedzīvotāju iepirkšanās paradumus. Kā liecina dati, iedzīvotāji seko līdzi ne tikai lielajām sezonas izpārdošanām, bet aizvien biežāk pievērš uzmanību ikdienišķu preču akcijām. Šī tendence varētu vēl vairāk veicināt regulāru interneta veikalu lietošanu, jo tā var vieglāk salīdzināt dažādu tirdzniecības vietu piedāvājumus. Turklāt, iepērkoties tiešsaistē, nepieciešamības gadījumā ir iespēja ērti sadalīt pirkuma summu vairākos mazākos ikmēneša maksājumos. Tas dod iespēju labāk plānot savus tēriņus,” norāda Eduards Timofejevs, Klix produkta vadītājs.

20 % aptaujāto atklāj, ka atlaižu piedāvājumiem neseko, tāpēc reklāmas viņu iepirkšanās paradumus neietekmē. Tie biežāk ir vīrieši (23 %) nekā sievietes (18 %). Tāpat šo atbildi visbiežāk ir atzīmējuši iedzīvotāji, kuru ikmēneša ienākumi pārsniedz 1250 eiro pēc nodokļu nomaksas.