“McDonald’s” investēs vairāk nekā 350 tūkstošus eiro rūpēs par komandu un pieņems darbā 120 jaunus darbiniekus

Darba vide un uzņēmuma iekšējā kultūra kļūst aizvien svarīgāki faktori Latvijas iedzīvotājiem, izvēloties darba vietu, liecina vadošās restorānu ķēdes “McDonald’s” pētījums, kas veikts sadarbībā ar “PricewaterhouseCoopers” (PwC)*. Darba vide ir svarīga vairāk nekā 96% respondentu, bet uzņēmuma vīzija, vērtības un kultūra – vairāk nekā 81% respondentu Latvijā.

“McDonald’s” attīstības plānu ietvaros šogad pieņems darbā 120 jaunus darbiniekus, tai skaitā darbiniekus jaunajam restorānam. Īpašu uzmanību “McDonald’s” veltīs gādīgas un atbalstošas darba vides pilnveidošanai, investējot vairāk nekā 350 000 eiro dažādās darbinieku atbalsta un izaugsmes programmās. Šīs programmas ietver apmācības, kas vērstas uz darbinieku profesionālo zināšanu un prasmju veicināšanu, kā arī programmas, kuru mērķis ir motivēt, rūpēties un veicināt darbinieku vispārējo labklājību.

“Kritēriji, pēc kā iedzīvotāji izvēlas darba vietu, mainās. To ir ietekmējusi gan pandēmija, gan hibrīda darba modelis, kā arī globālās ekonomiskās un politiskās svārstības. Lai gan atalgojums joprojām ir būtisks faktors, izvēloties potenciālo darba vietu, tas nav vienīgais. Cilvēki arvien vairāk novērtē uzņēmuma vīziju, vērtības, iekšējo kultūru un darba vidi. Rūpīgas un pārdomātas attiecības starp darba devēju un darbinieku, kā arī kolektīvā, ir kļuvušas par augsti novērtētas darba vietas būtisku sastāvdaļu. Kā vadošajam nozares darba devējam Latvijā mums ir spēcīga iekšējā kultūra, kuras neatņemama daļa ir rūpes par komandu. Rūpes par darbiniekiem un atbalsts viņiem ir viena no “McDonald’s” galvenajām vērtībām, kas veicina darbinieku labklājību un veido pozitīvu gaisotni kopīgai izaugsmei. Darbinieki to novērtē – mūsu iekšējās aptaujas liecina, ka vairāk nekā 65% darbinieku Latvijā augstu novērtē “McDonald’s” darba vidi,” norāda Anastasija Zubova (Anastasija Zubov), “McDonald’s” personāla un apmācību vadītāja Baltijā.

Saskaņā ar “McDonald’s” pētījumu, kura mērķis bija apzināt darbiniekiem aktuālās vajadzības un pilnveidot “McDonald’s” darbinieku programmas, darba vide Latvijā ir ļoti svarīga visām vecuma grupām, bet īpaši gados jauniem cilvēkiem: vairāk nekā 78% respondentu vecuma grupā no 18 līdz 25 gadiem, 85% respondentu vecuma grupā no 26 līdz 29 gadiem un visi respondenti vecuma grupā no 30 līdz 35 gadiem uzskata to par svarīgu faktoru potenciālajai darba vietai. Arī uzņēmuma vīzija, vērtības un kultūra cilvēkiem ir ļoti svarīgi faktori: vairāk nekā 39% respondentu vecuma grupā no 18 līdz 25 gadiem, 42% respondentu vecuma grupā no 26 līdz 29 gadi un puse no visiem respondentiem vecuma grupā no 30 līdz 35 gadi to min kā svarīgu faktoru darba vietas izvēlē.

Lielu uzmanību cilvēki pievērš arī darba grafikam un tā elastībai. Tos īpaši novērtē cilvēki vecumā no 30 līdz 35 gadiem (tas ir svarīgi visiem respondentiem) un no 36 līdz 45 gadiem (svarīgi vairāk nekā 83% respondentu). Būtisks faktors, izvēloties darba devēju, ir arī karjeras attīstība. Latvijā karjeras attīstība ir svarīga gandrīz visu vecumu iedzīvotājiem, bet jo īpaši cilvēkiem vecumā no 26 līdz 29 gadiem (57%), no 30 līdz 35 gadiem (75%) un gandrīz divām trešdaļām jeb 60% respondentu vecumā no 46 līdz 55 gadiem.

Rūpējoties par darbiniekiem, “McDonald’s” darbiniekiem nodrošina dažādus bonusus, kas ietver naudas prēmijas darbiniekiem un atbalstu īpašos dzīves gadījumos, ikmēneša kuponus bērniem un citus labumus. Tāpat “McDonald’s” veicina savstarpēji atbalstošu vidi darbinieku vidū, īstenojot daudzveidīgas iekšējās programmas un aktivitātes. “McDonald’s” nodrošina arī elastīgu darba grafiku, kas ļauj darbiniekiem viegli apvienot darbu ar citām ikdienas vajadzībām.