Šmite-Roķe: VID jāvirzās uz klientu orientētu iestādi

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektora amata kandidātes Baibas Šmites-Roķes uzstādījums darbam dienesta vadītāja postenī būtu virzīties uz patiesi klientu orientētu iestādi, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Šmite-Roķe.

Kā zināms, pēc Valsts kancelejas komisijas veiktās atlases, papildus konsultējoties ar sociālajiem un sadarbības partneriem, finanšu ministrs Arvils Ašeradens apstiprināšanai valdībā Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektores amatam virza Baibu Šmiti-Roķi. Viņai ir ilggadēja pieredze nodokļu administrēšanas jomā.

“Es gribētu, lai pēc kāda laika cilvēki, kas nāk no VID, tiek uzskatīti par augstas raudzes profesionāļiem, kādi viņi bez šaubām ir,” piebilda Roķe.

Kopš 2020. gada Baiba Šmite-Roķe strādā VID Nodokļu pārvaldes direktora vietnieces amatā, savukārt no 2023. gada maija pilda VID Nodokļu pārvaldes direktora pienākumus. Ikdienas darbs pārvaldē saistīts ar praktiski visu VID administrēto nodokļu administrēšanas procesu, klientu apkalpošanas un konsultēšanas, normatīvo aktu izstrādes, starptautiskās informācijas apmaiņas, akcīzes preču aprites uzraudzības un nodokļu saistību izpildes darba organizēšanu. Viņas galvenie darba pienākumi iekļauj pārvaldes darba organizēšanu un kopumā vairāk nekā 800 darbinieku vadību.

Šmite-Roķe ieguvusi profesionālo maģistra grādu ekonomikā un pašlaik turpina studijas doktorantūrā ekonomikas un vadības studiju jomā.

Pēc viņas teiktā, VID kļūt par vienu no efektīvākajiem nodokļu administratoriem Eiropā nav ambiciozs mērķis. To varot panākt pakāpeniski.

Viņasprāt, jāpanāk, lai cilvēki saprastu VID un tā darbu, jāvirzās uz klientu orientētu iestādi, kam palīdzēs VID pakalpojumu digitalizācija.

“Un es domāju, ka manas priekšrocības kā ilgstošai darbiniecei ir, ka man nav vajadzīgs ieskriešanās laiks,” piebilda Šmite-Roķe.

Foto: F64