Maijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,2 %

2022. gada maijā, salīdzinot ar 2021. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,9 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 7,8 %, autodegvielas – samazinājās par 2,6 %.

Salīdzinot ar 2021. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 65,2 %), farmaceitisko un medicīnisko preču (par 8,9 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču (par 8,2 %) mazumtirdzniecībā. Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,1 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,3 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,4 %). 2021. gada maijā bija spēkā būtiski ierobežojumi tirdzniecībai lielajos tirdzniecības centros.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 23,6 %.

2022. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 1,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,5 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,2 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,9 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 16,7 %), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,3 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,9 %).

2022. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 7,1 %.