Divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju ir gatavas atteikties no precēm vai pakalpojumiem, ja nepiekrīt zīmola nostājai attiecībā uz kara darbību Ukrainā

61 % respondentu Latvijā ir gatavs atteikties no Latvijā pieejamas preces vai pakalpojuma, ja nepiekrīt ražotāja vai pārdevēja pozīcijai attiecībā uz karu Ukrainā. Par to liecina aptauja, kuru pēc komunikācijas aģentūras “A. W. Olsen & Partners” pasūtījuma 2022. gada aprīļa sākumā veica uzņēmums “Norstat”.

Turklāt vairāk nekā puse (53 %) respondentu Latvijā norādīja, ka, lai sāktu vai turpinātu preces vai pakalpojuma iegādi, viņiem ir svarīgi zināt, kāda ir attiecīgās organizācijas nostāja pret karu Ukrainā.

„Vēl pirms dažiem gadiem dominēja noteikums „tikai bizness”, tāpēc organizācijām bija pareizāk ievērot neitralitāti sociālajos jautājumos, jo citādi tās varēja zaudēt daļu klientu. Savukārt tagad auditorijai ir svarīgas organizāciju vērtības. Tieši tās ir kļuvušas par svarīgu zīmolu izvēles kritēriju gan klientiem, gan darbiniekiem. Vērtības ir kļuvušas par būtisku elementu uzticēšanās formulā. No organizācijām tiek gaidīta aktīva iesaiste vietējai sabiedrībai aktuālu sociālo problēmu risināšanā,” norāda komunikācijas aģentūras „A. W. Olsen & Partners” partnere Olga Kazaka un piebilst, ka 23 % respondentu Latvijā arī atzīmējuši, ka jau saskārušies ar zīmoliem, kam ir atšķirīga nostāja, un atteikušies no attiecīgās preces vai pakalpojuma.

Aptaujā, ko pēc komunikācijas aģentūras „A. W. Olsen & Partners” pasūtījuma 2022. gada aprīļa sākumā veica uzņēmums „Norstat”, tika aptaujāti 1008 respondenti 18 līdz 74 gadu vecumā