ZZS neatbalsta ostu nodokļa ieviešanu

ZZS neatbalsta ostu nodokļa ieviešanu

Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) neatbalsta Ekonomikas ministrijas piedāvājumu ieviest ostu nodokli, ar mērķi samazināt lielo ostu pārvalžu nelietderīgos tēriņus. ZZS uzskata, ka ostas un tranzīta infrastruktūra ir Latvijas lielākā bagātība, un to efektīva apsaimniekošana un attīstība ir valsts nākotnes labklājības priekšnoteikums.

Valsts ģeogrāfiskā atrašanās vieta Latviju padarījusi par nozīmīgu tranzīta partneri gan NVS, gan Eiropas valstīm, gan arī citur pasaulē. ZZS pauž nožēlu, ka vairāk nekā divu gadu garumā darbojoties valdībā, Reformu partija nav iemācījusies nozares attīstības plānošanu, kas, šajā gadījumā, būtiski saistīta ar tranzīta un visu ostu attīstības stratēģisko plānošanu. Un tā savukārt, jau ir valdības un Satiksmes ministrijas atbildība, teikts ZZS paziņojumā.
«Jāatzīst, ka valdība nespēj formulēt un īstenot tranzīta attīstības stratēģiskos mērķus, piešķirt finansējumu un efektīvi pārraudzīt procesus. Šāda situācijā godīgi ir ostām ļaut attīstīties, piesaistot jaunus investorus un investējot infrastruktūras uzlabošanā, uzbūvējot jaunus piebraucamos ceļus un dzelzceļus, nodrošinot vides kvalitāti un radot jaunas darba vietas. Visi Latvijas uzņēmēji no valdības gaida nodokļu politikas prognozējamību, nevis pēkšņus un neizvērtētus lēmumus,» norāda Saeimas deputāts Raimonds Vējonis.
ZZS aicina valdību strādāt tā, lai tranzīta attīstība būtu valsts kopējā virzība. Jo tikai tad, kad ostas un tās apkalpojošā infrastruktūra būs pietiekami stabilas, varēs pieņemt izsvērtus lēmumus par to peļņas novirzīšanu citiem valsts infrastruktūras objektiem. Savukārt Reformu partijas pārraudzībā esošajai Ekonomikas ministrijai nopietnāk būtu jāpievēršas ekonomiskajai analīzei un prognozēšanai, jāplāno un pēc tam arī jāīsteno rentablus tranzīta koridorus, kā arī jācīnās par finansējumu dzelzceļiem un ceļiem, kuri tieši ietekmē ostu apgrozījumu un, attiecīgi – peļņu.
ZZS tuvākajā laikā plāno tikties ar ostu uzņēmējiem, lai pārrunātu ostu nodokļa ieviešanas potenciālos riskus, kas būtu saistīti ar ostu pakalpojumu papildu izmaksām un kravu aizplūšanu no Latvijas tranzīta koridora uz konkurējošām ostām.