Viesnīcu biznesam ekonomikas zemākais punkts vēl ir priekšā

Kā vēsta Centrālās Statistikas Pārvaldes dati, šī gada otrajā ceturksnī viesnīcās un citās tūrisma mītnēs apkalpoti par 30% mazāk cilvēku nekā pērn attiecīgā periodā.

Situāciju komentē “Maritim Park Hotel Riga” pārdošanas un mārketinga speciāliste Ieva Ozola:

Kā vērtējat šos datus?

Jā, šie dati ir pilnībā objektīvi. Un šāda situācija vērojama arī ārvalstīs – Spānijā, Vācijā, Francijā, un citur. Vienīgi Islandē ir vērojams tūristu masveida pieplūdums, kas skaidrojams ar zemajām cenām salīdzinoši ar pagājušo gadu.

Kas šobrīd ir tās kvalitātes, kas, pirmkārt, ļauj viesnīcām pastāvēt un attīstīties? Kam klienti pievērš vairāk uzmanības?

Tās ir viesnīcu fiziskais stāvoklis – tīrība un sakoptība, moderns dizains, izremontētas telpas, ērtums un komforts. Ņemot vērā situāciju Rīgā, kur tikai slinkais nav uzcēlis jaunu un skaistu viesnīcu, visu šobrīd nosaka cena, cena un vēlreiz cena! Mazāka vērība tiek pievērsta viesnīcas atrašanās vietai.

Kā situācija viesnīcu biznesā varētu attīstīties, vai ir jau sasniegts zemākais punkts?

Nē, noteikti nav vēl sasniegts zemākais punkts, viesnīcām vēl viss ir priekšā… Manuprāt, viss atkarīgs tikai un vienīgi no pareizas darba organizācijas un pilnvērtīgas, optimālas kadru piesaistes, kā arī tiešo pienākumu klāsta paplašināšanas un pastāvīgas kontroles veikšanas.

Lai veicinātu attīstību ir jāuzvar stiprākajam. Un lai to dara “dabiskā izlase”. Konkurence ir pārāk sīva, un šobrīd to izmanto visi, kas nodarbojas ar klientu piesaistīšanu.

Avots: BNA Latvia