Sūdzību skaits par atsevišķu kredītiestāžu darbu palielinās

No 2013. gada 1. janvāra līdz 31. decembrim Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) kopā saņemtas 172 kredītiestāžu klientu sūdzības.

Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK ir pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 148 sūdzībās minēto FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, 11 sūdzībās minēto Komisija izmantos uzraudzības vajadzībām un 13 sūdzībās konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā.

Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs. Sniegtie dati jāaplūko šo rādītāju kontekstā. Apkopotās kredītiestāžu klientu sūdzības ir par dažādiem iemesliem, piemēram, par dokumentu juridisko noformējumu, dokumentu kopiju izsniegšanu, bankomātu darbību, zvērinātu tiesas izpildītāju rīkojumu izpildi u.c.

No 172 saņemtajām sūdzībām un iesniegumiem 47 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par Swedbank darbību (2012. gadā – 44 sūdzības), 25 sūdzības tika saņemtas par Citadele bankas darbību (2012. gadā – 21 sūdzība), 17 sūdzības par DNB (2012. gadā – 23 sūdzības), kā arī SEB banku (2012. gadā – 29 sūdzības), 16 par Norvik banku (2012. gadā – 7 sūdzības) un 10 par Nordea Bank Latvijas filiāli (2012. gadā – 14 sūdzības).

Mazāk sūdzību – astoņas ir saņemtas par ABLV banku, pa 6 sūdzībām FKTK saņēmusi par PrivatBank un GE Money Bank. Četras sūdzības tika iesniegtas par Latvijas Hipotēku un zemes banku, trīs par Eesti Krediitipank, divas par Danske Banks filiāli Latvijā un pa vienai sūdzībai FKTK saņēmusi no Baltikums Bank, Rietumu banka, un BIGBANK klientiem.

Kā redzams no augstāk minētās FKTK informācijas, sūdzību skaita pieaugums visasāk skāris tādas bankas kā Swedbank, Citadele un Norvik.

BNA Latvia