SDTIC: Uzņēmumi, kas seko līdzi pārmaiņām tirgū, ir konkurētspējīgāki

Laikā, kad vairums uzņēmumu ir gatavi atsākt darbu pēc ilgstošas dīkstāves, ļoti būtisks ir tirgus pētījums. Kā norāda Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrā (SDTIC) – COVID-19 ir mainījis klientu iepirkšanās paradumus, arī konkurenti ir vairāk domājuši par to, kā pārorientēt savu darbību, līdz ar to šobrīd tirgus ir mainījies un ikvienam no uzņēmumiem ir svarīgi tam pielāgoties.

Tirgus izpēte palīdz uzņēmumiem apkopot un analizēt informāciju par atsevišķām nozarēm, tirgiem, klientiem un konkurentiem, tādējādi veidojot informācijas bāzi, uz kuras pamata pieņemt stratēģiski svarīgus lēmumus uzņēmuma attīstībai.

“Uzņēmējiem ir jāpatur prātā, ka patērētāju vēlmes un vajadzības ir visu uzņēmēju darbības izejas punkts, tāpēc to nepārtraukts monitorings ir ļoti svarīgs, it īpaši šajā laikā, kad daudz, kas ir mainījies pandēmijas iespaidā,” uzsver SDTIC.

Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs ir inovatīva pētījumu aģentūra, kas orientējas uz regulāru sabiedrības viedokļu un sabiedriskās domas apzināšanu un dažādu tirgus sektoru izpēti.

SDTIC ir pieredze vairākos pētījumu veidos, tai skaitā uzņēmuma izvērtēšanā, zīmolu novērtēšanā, darbinieku apmierinātības pētījumos, klientu apmierinātības pētījumos, patērētāju analīzē u.c.

1) Biznesa stratēģijas izvērtēšana

Jebkuras organizācijas mērķis ir darboties veiksmīgi – īstenot uzstādītos mērķus un atbilstoši vajadzībām izvirzīt jaunus. Piedāvājam izvērtēt organizācijas priekšrocības, vājības, iespējas izaugsmei un apdraudējumu esošajai darbībai, lai saprastu, kā rīkoties nākotnē.

2) Zīmolu novērtēšana

Zīmols ir organizācijas seja. Tas ietver organizācijas atpazīstamību un priekšstatu par komunikāciju. Attieksme pret zīmolu un asociācijas rada attieksmi pret organizāciju. Novērtējot zīmolu, ir iespējams uzzināt: vai patērētāji to atpazīst; ar ko tas tiek asociēts; ar ko zīmols atšķiras no konkurentu zīmoliem; kādas emocijas rada zīmola pieminēšana; cik tas ir efektīvs – vai veicina preču / pakalpojuma pārdošanu; kā un kur zīmols komunicē ar patērētāju.

3) Klientu apmierinātības pētījumi

Veicot klientu apmierinātību, ir iespējams: uzlabot peļņas rādītājus; noskaidrot cenas atbilstību klientu iespējām; noskaidrot neīstenotās klientu vajadzības; izvērtēt apmierinātību ar preces dizainu; izvērtēt pieejamību precei un rast atbildes uz citiem svarīgiem jautājumiem.

4) Mārketinga stratēģijas izvērtēšana

Mārketinga pētījumi ir nepieciešami jebkuram uzņēmumam – gan tiem, kas tirgū ienākuši pavisam nesen, gan tiem, kas savā nozarē jau darbojas ilgstoši. Ar pētījumu palīdzību jūs iegūsiet vitāli svarīgu informāciju, kas būs ļoti nozīmīga jūsu uzņēmuma tālākās mārketinga stratēģijas izstrādē.

5) Konkurentu izpēte un monitorings

Sistemātiska tirgus un konkurentu novērošana ir iespēja uzņēmumam apkopot un analizēt informāciju par atsevišķām nozarēm, tirgiem, klientiem un konkurentiem no vairākiem avotiem, lai veidotu visaptverošu informācijas bāzi, uz kuras pamata var pieņemt sava uzņēmuma attīstībai svarīgus lēmumus.

Jebkurā nozarē ir ļoti svarīgi iegūt zināšanas par potenciālo tirgu un tā riskiem, un tieši tirgus izpēte palīdz apkopot aktuālo informāciju un analīzi par tirgiem, kuros uzņēmums darbojas vai kuros plāno sākt darbību.

Plašāka informācija par SDTIC pakalpojumiem un pieteikuma forma šeit: http://pieteikums.lv/tirgusizpete