Savākti paraksti, lai apturētu grozījumus tiesību atņemšanai pārkāpumam virs 31km/h

Sabiedrības iniciatīvu portālā Mana Balss trīs dienās savākti vairāk nekā 11 000 parakstu pret priekšlikumu, kas paredzētu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā.

Iniciatīvas autors Modris Skudra norāda, ka šo iniciatīvu aicina apturēt virzītos grozījumus Ceļu satiksmes likuma 55. pantā, kas paredzēs transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz konkrētu termiņu par ātruma pārkāpumiem virs 31 km/h un brīdinājuma aizvietošanu ar naudassodu pārkāpumiem 6-10 km/h.

“Parakstot šo iniciatīvu, mēs lūdzam saglabāt Ceļu satiksmes likuma 55. panta līdzšinējās normas. Sodiem ir jābūt pakāpeniskiem un samērīgiem. Izraut vienu sodu no konteksta un būtiski to palielināt nav labs juridiskais tonis. Jāņem vērā arī reālā situācija – ja uz ceļa ir jāapdzen divas vienu aiz otras braucošas mašīnas, sevišķi jau kravas auto, tad ātrums manevra beigās visai ticami būs ap 120 km/h. Ja šādu pārkāpumu ar braukšanas tiesību paredzamu atņemšanu konstatē ceļu policijas patruļa un veic pārkāpēja apstādināšanu, tad soda bardzības dēļ ir liels risks, ka pārkāpējs mēģinās bēgt, un tas noteikti neveicinās drošību uz ceļa. Tāpat šāds būtisks soda bardzības lēciens vairos korupcijas mēģinājumu risku. Jāņem arī vērā, ka, saskaņā ar CSDD publiski pieejamo CSN statistiku, ir pozitīva dinamika uz CSN samazināšanos, un joprojām lielākā daļa CSN notiek apdzīvotās vietās, kur satiksmes ātrums ir mazāks. Tāpat jāņem vērā ES ceļu satiksmes ekspertu pētījumus, ka viens no CSN mazināšanas efektīgākajiem pasākumiem ir nevis autovadītāju sodīšana, bet gan ceļu infrastruktūras sakārtošana. Drošība un disciplīna uz ceļiem nav tikai sabiedrības vienas daļas – autobraucēju – atbildība, bet arī valdības atbildība. Var secināt, ka ar plānoto un nesamērīgo sodu pieaugumu valdība mēģina apslēpt savu neizdarību mūsdienīgas ceļu infrastruktūras izveidē,” pauž iniciatīvas autors.

Viņš uzsver, ka atsakoties no plānotā nesamērīgā sodu pieauguma, netiks provocēti vēl lielāki riski ceļu satiksmē, tiks ievērtots sodu samērīgums un lietderīgums, un drošības vārdā visa atbildība netiks uzlikta tikai uz autobraucējiem vien.