“Rīgas satiksmes” izsludinātās iepirkuma procedūras otrajā kārtā par 35 elektroautobusu un to rezerves daļas piegādi izvirzīti pieci pretendenti. Tie ir Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.Ş., Solaris Bus & Coach S.A., SOR Libchavy spol. s. r.o., kā arī personu apvienība, kas sastāv no SIA “ALKOM-TRANS”, IVECO France, S.A., IVECO Czech Republic a.s., HEULIEZ BUS, S.A.S. un personu apvienība, kas sastāv no SIA “ECO BUS” un ŠKODA ELECTRIC a.s..
Pirmajā kārtā tika rūpīgi vērtēti visu kandidātu iesniegtie pieteikumi un to atbilstība nolikumā paredzētajām atlases prasībām. Otrajā, noslēdzošajā posmā, šie pretendenti tiks aicināti iesniegt finanšu un tehniskos piedāvājumus, kam sekos piedāvājumu vērtēšana un līguma slēgšanas tiesību piešķiršana.
Šādu transportlīdzekļu iepirkumu “Rīgas satiksme” īsteno pirmo reizi, tādēļ jāiegulda liels darbs ne tikai iepirkuma organizēšanā. Svarīgi arī paredzēt, kā ar elektrību darbināmi autobusi iekļausies Rīgas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā, ņemot vērā to, kāda ir esošā infrastruktūra. Pretendentu atlases process ir ļoti sarežģīts un analītisks, jo no visiem jāizvēlas atbilstošākais un saimnieciski izdevīgākais piedāvājums.
“Rīgas satiksmes” elektroautobusu iepirkumā interesi piegādāt transportlīdzekļus izrādīja 10 kandidāti. Vērtējot to pieteikumus, tika konstatēts, ka 5 nepierādīja savu atbilstību nolikuma prasībām.
“Rīgas satiksme” pērnā gada oktobrī izsludināja iepirkuma procedūru par 35 elektroautobusu un to rezerves daļu iegādi. Iepirkuma dokumentācija paredz iespēju veikt papildu pasūtījumu vēl par 17 elektroautobusu un to rezerves daļu piegādi. Pirmo elektroautobusu piegāde varētu notikt 2023. gada 3. ceturksnī.
Elektroautobusu iegādei plānots piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda un Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda (Recovery and Resilience Facility) līdzfinansējumu. Kopējā maksimālā iepirkuma summa plānota 34 320 000,00 EUR bez PVN. Kopējais līguma termiņš plānots ne ilgāks kā 5 gadi, neskaitot paredzētos garantijas termiņus.