Populārākā e-komercijas vietne decembrī – booking.com

Par iedzīvotāju apmeklētāko e-tirdzniecības platformu decembrī kļuva vietne booking.com, kurā pirkumu apjoms, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, pieaudzis par 24 %. Ievērojamu kāpumu Latvijas iedzīvotāju iecienītāko e-komercijas lietotņu topā piedzīvojusi platforma “Temu”, iekļūstot 10 populārāko lietotņu vidū, liecina bankas Citadele apkopotie dati par veiktajiem pirkumiem internetā 2023. gada decembrī.

Bankas karšu dati liecina, ka otra biežāk apmeklētākā vietne aizvadītajā decembrī bija csdd.lv, tai seko Ķīnas tirdzniecības platforma “AliExpress”. “AirBaltic” tiešsaistē veiktie pirkumi to ierindo 4. vietā, savukārt 5 populārāko e-veikalu topu noslēdz pārtikas preču un ēdiena piegādes lietotne “Wolt”.

Par lielāko izrāvienu decembrī parūpējies internetveikals “Temu”, kura tirdzniecības apjomi tam ļāvuši apsteigt tādus ierasti populāros apģērbu tirgotājus kā “AboutYou” un “Farfetch”.

“Jau ierasts, ka gada nogales svētki decembri padara par vienu no aktīvākajiem periodiem e-veikaliem visā pasaulē. Dati apliecina, ka decembrī lielākajā daļā e-komercijas vietņu fiksēts pirkumu apjomu pieaugums, savukārt klātienes tirdzniecībā ir sektori, piemēram, veselības aprūpe, kur pirkumu kļuvis mazāk. Šo tendenci, iespējams, veicina arī internetveikalu kvalitāte – Latvijas tirgū ienāk gan jauni starptautiski e-veikali, gan vietējie tirgotāji arvien biežāk sastopami ne tikai klātienes svētku tirdziņos, bet arī e-veikalu platformās,” skaidro Andris Lazdiņš, bankas Citadele Karšu un maksājumu daļas vadītājs.

Decembrī par 86 % audzis pirkumu skaits “Neste Latvija” lietotnē, kā arī tādās platformās kā Rimi e-veikalā (+40 %), elektrum.lv (+13 %) un “Apple store” (+22 %).

Gada pēdējā mēnesī ievērojams kāpums attālināto pirkumu segmentā fiksēts arī auto sektorā, kur reģistrēts teju 5 reizes vairāk pirkumu nekā 2022. gadā. Iedzīvotāji divreiz biežāk attālinātos pirkumus veikuši degvielas uzpildes stacijās, kā arī iegādājušies ar ceļošanu saistītus pakalpojumus. Tikmēr attālināti pirkumi restorānos veikti par 43 % biežāk nekā gadu iepriekš.