Pētījums: auto pirkumi arvien racionālāki; populārākais motora tilpums zem 2litriem, marka – Volvo

Pētījums: auto pirkumi arvien racionālāki; populārākais motora tilpums zem 2litriem, marka - Volvo

Swedbank līzinga dati rāda, ka kopš 2007.gada auto pircēju izvēle kļuvusi ievērojami racionālāka, dodot priekšroku praktiskam, nevis ekskluzīvam auto. Pērn populārākā Swedbank līzingā pirktā auto marka bija Volvo (2007.gadā līderis bija BMW). Vairāk nekā 3/4 Latvijā pērn pārdoto jauno auto motora tilpums nepārsniedza divus litrus, bet vispopulārākais dzinējs bija ar tilpumu 1,5-2 litri.

"Ir sajūta, ka pēdējo gadu stagnācija auto tirgū ir beigusies. Darījumu apjomi pakāpeniski palielinās visos auto segmentos. Šobrīd klientu izvēlē lielāka uzmanība tiek pievērsta tādiem praktiskiem aspektiem kā motora tilpums, degvielas patēriņš un automašīnu rezerves daļu izmaksas. Cilvēki domā ne tikai par spēkrata sākotnējo tirgus vērtību, bet arī par uzturēšanas izmaksām – iespēju ietaupīt uz degvielas patēriņu, remontdarbu, nodokļu un apdrošināšanas izmaksām," komentē Dzintars Kalniņš, Swedbank Privātpersonu finansēšanas daļas vadītājs

2011.gadā vairāk nekā 3/4 (76,1%) Latvijā pārdoto jauno auto motora tilpums nepārsniedza 2 litrus, vispopulārākais dzinējs bija ar tilpumu 1,5-2 litri (54,7%). Neskatoties uz benzīna cenu dinamiku, vairāk nekā puse (64%) privātpersonu, iegādājoties auto, izvēlas benzīna dzinēju un tikai 36% dod priekšroku dīzeļdzinējam. Ar auto gāzi Latvijā pašlaik brauc ap 3% automašīnu, turpretī Lietuvā aptuveni 6-7%, bet Nīderlandē apmēram 20-30%. Prognozējams, ka šī gada laikā, visticamāk, tiks novērota benzīna auto proporcijas samazinājums.

Kopumā 2011.gadā privātpersonu vidū populārākais auto, kas iegādāts jauns no salona, bijis Volkswagen, Toyota un Nissan markas auto ar 1,5-2 litru benzīna dzinēju, liecina Swedbank dati. Populārākās automašīnu krāsas pērn bija pelēka (31%), brūna (19%) un melna (17%). Autoparka vidējais vecums Latvijā ir 12,5 gadi (Eiropas Savienībā – 7 gadi).