LIZDA: IZM nepilda vienošanos par pedagogu algu paaugstināšanas grafika izstrādi

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) līdz septembra beigām nepaspēs izstrādāt skolotāju algu palielināšanas grafiku, kā to paredz ministrijas un arodbiedrības vienošanās, uzskata Latvijas Izglītības un zinātnes arodbiedrība (LIZDA).

Intervijā LTV raidījumā “Rīta panorāmai” LIZDA vadītāja Inga Vanaga atgādināja, ka saskaņā ar vienošanos starp ministriju un LIZDA ir jāizstrādā pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiks nākamajiem gadiem, bet tas vēl nav gatavs un nākamā ministrijas un LIZDA tikšanās par to paredzēta 30. septembrī.

LIZDA uzskata, ka jaunā darba samaksas sistēma neatrisina virkni problēmjautājumu, kas saistīti ar vienlīdzīguma principu un konkurētspējīga atalgojuma nodrošināšanu izglītības nozarē strādājošajiem.

LIZDA iestājas par to, lai vismaz pakāpeniski tiktu uzlabota situācija nozarē strādājošajiem un grafika ietvaros tiktu risinātas jaunā pedagogu darba samaksas modeļa nepilnības.

Arodbiedrība ir pārliecināta, ka līdz 30.septembrim ministrija nepaspēs apsolīto izdarīt. “Šī nav pirmā reize, kad ministrija vilcina laiku un neskaidro, kāpēc nepilda to, par ko vienojāmies,” piebilda Vanaga.

Arī par skolotāju algu pieaugumu no šī gada septembra LIZDA pagaidām vēl nevar spriest, aplēses dažādās skolās aizvien ir aptuvenas. Par skolotāju algu reformas sekām LIZDA spriedīs oktobrī, kad būs zināms, kādas algas skolotāji saņēma.

Jau ziņots, ka pēc trīs gadu sagatavošanās darbiem valdība 5.jūlijā apstiprināja jauno pedagogu darba samaksas modeli, kas, apstiprinot visus nepieciešamo dokumentu paketi, spēkā stājās 1.septembrī.

IZM aprēķinājis, ka vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, interešu izglītības skolu pedagogiem atalgojuma pieaugums būs no 2016.gada 1.septembra, nosakot, ka minimālā darba samaksa par likmi būs 680 eiro. Savukārt bērnudārza pedagogiem atalgojums sākotnēji kāps līdz 620 eiro, savukārt pēc gada – līdz 680 eiro.

Foto:condesign/https://pixabay.com/en/users/condesign-509903//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/