Līgo mielasta līderi šogad – cepamdesiņas un bezalkoholiskais alus

Vairums Latvijas iedzīvotāju Līgo svētkos cer uz siltu un patīkamu laiku bez nokrišņiem – tā Rimi aptaujā norādījuši 43% respondentu. Galvenās jāņošanas aktivitātes šogad būs Līgo dziesmu dziedāšana (22%) un, protams, bagātīga svētku mielasta gatavošana (23%). Gūt priekšstatu par to, ko jāņabērni šogad cels galdā, ļauj Rimi apkopotās pārdošanas tendences pirmssvētku laikā: bez siera, bezalkoholiskā un klasiskā alus, cepamdesiņām un gaļas grilēšanai šogad neiztikt!

Pirmsjāņu nedēļā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmssvētku periodu vislielākais pārdošanas pieaugums vērojams precēm, kas saistās ar skaistu un saulainu laiku, – par 35% audzis pieprasījums pēc dārza un grila precēm, par 23% palielinājies sulu pārdošanas apjoms, par 21% – limonāžu un ūdeņu pārdošana, par 18% pieprasītāki kļuvuši saldējumi.

Līgo svētkus vien retais svinēs bez klasiskā līgotāju mielasta – siera un alus, un tas redzams, arī pārlūkojot ar līgošanu tradicionāli saistītu produktu pārdošanas apjomus. Sieru pārdošanas apjoms laikā ap Līgo svētkiem jau ierasti aug par aptuveni 25%, un līdz ar pirmajām siltajām nedēļām redzams arī alus pieprasījuma kāpums. Šogad maijā alus salīdzinājumā ar pērnā gada maiju jau ir kļuvis par 17% pieprasītāks, sidrs – par 31%, bet īpašs kāpums par 56% vērojams bezalkoholisko dzērienu kategorijā.

“Pastāvīgi augošo interesi par bezalkoholiskajiem dzērieniem nu jau varam uzskatīt par tendenci līdz ar veselīga un aktīva dzīvesveida popularitātes palielināšanos. Tas sakāms arī par svētku laiku: šogad turpina augt bezalkoholiskā alus popularitāte – ja salīdzinām maiju un jūniju ar tādu pašu laika posmu pagājušajā gadā, pieprasījums pēc bezalkoholiskā alus audzis par 13%. Turklāt vairāki Latvijas populārākie alus ražotāji ir radījuši savas bezalkoholiskā alus versijas, kas ir pieejamas, sākot ar šo vasaru. Tās labi noderēs līgotājiem, kuri atturas no alkoholiskajiem dzērieniem vai arī autovadītājiem, kuri tomēr vēlas baudīt alus garšu. Ņemot vērā kopējās tendences, paredzams, ka interese par šo dzērienu arī turpmāk tikai palielināsies,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Līdz ar silta laika iestāšanos daudzi Latvijas iedzīvotāji labprāt grilē: audzis pieprasījums gan pēc griliem un grila piederumiem (10%), gan marinētas un svaigas gaļas. Piemēram, sezonālajā cepamdesiņu kategorijā vērojams pieprasījuma kāpums par 50% salīdzinājumā ar šo pašu laiku pērn. Savukārt no cepamgaļām šogad topā ir vistas gaļas (15% kāpums). Redzama tendence, ka daudzi pircēji izvēlas svaigu gaļu, ko marinē paši, jo tā ir iespēja ietaupīt.

Pirms Līgo svētkiem tradicionāli palielinās interese arī par konditorejas izstrādājumiem, īpaši pīrādziņiem, raušiem un sāļajiem kliņģeriem – vidēji par 10% no ikdienas tirdzniecības. Tomēr Jāņi ir vieni no tiem svētkiem, kuros saimnieces pašas cenšas rādīt, ko māk.

“Absolūtais produktu līderis – siera salāti – pirmssvētku laikā pārsvarā tiek iegādāti 400 gramu fasējumā, kas liek domāt, ka tos vairāk izmanto dažādu uzkodu pagatavošanai. Pārējie pieprasītākie salāti uz svētkiem ir klasiskais rasols un dārzeņu rasols, bet pie grila ēdieniem vasarā kopumā ļoti iecienīti ir dažādi dārzeņu salāti – sarkanie kāposti, burkāni, gurķi, sarkanie sīpoli, kam pārdošanas apjoms parasti pieaug par 24%,” skaidro Inga Bite.