Kučinskis par “Moneyval” ziņojumu: Situācija finanšu sektorā jau tagad uzlabojas

Jau šobrīd tiek veikti vairāki pasākumi, lai mēs pārvarētu krīzi finanšu sektorā, otrdien intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).

Komentējot Eiropas Padomes ekspertu komitejas “Moneyval” naudas atmazgāšanas un terorisma finansēšanas novēršanas ekspertu ziņojumu par situāciju Latvijā, premjers uzsvēra, ka “”Moneyval” ziņojums ir fotogrāfija par iepriekšējo gadu”.

“Jau šobrīd tie pasākumi, kas tiek veikti, tiek novērtēti (..) Es esmu pārliecināts, ka ar šiem pasākumiem mēs “ejam ārā” no krīzes finanšu sektorā,” izteicās Kučinskis.

Vaicāts, kāpēc tika pieļauta šāda situācija, premjers norādīja, ka Kontroles birojs nenovērtēja riskus. “Tie riski netika novērtēti,” uzskata premjers, norādot, ka “iepriekš neviens nešķiroja to naudu, kas Latvijā nonāca”.

“Mēs virzāmies uz to, lai jaunais Kontroles dienests, neatkarīgi no tā, vai mainās valdība vai nē, strādā pie finanšu sektora situācijas uzlabošanai,” atbildēja Kučinskis, runājot par to, no kura vajadzētu prasīt atbildību par to, lai “Moneyval” priekšlikumi tiktu izpildīti.

Kā zināms, nesen publicēts “Moneyval” ziņojums par Latvijas noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas (NILLTF) novēršanas sistēmas novērtēšanas 5. kārtu, ko atbilstoši starptautiskajiem Finanšu darījumu darba grupas (FATF) standartiem veica Eiropas Padomes “Moneyval” komitejas eksperti vizītes laikā no 2017. gada 30. oktobra līdz 8. novembrim.

Eiropas Padomes ekspertu komiteja naudas atmazgāšanas novēršanas pasākumu un terorisma finansēšanas novērtējumam “Moneyval” noteikusi Latvijai pastiprinātu kontroles režīmu.

“Moneyval” ziņojuma par Latviju skaidrots, ka kontroles režīms pastiprināts, jo Latvija saņēmusi zemu vai vidēju novērtējumu pēc vairākiem efektivitātes kritērijiem. Latvijas rīcība atzīta par mazefektīvu divās jomās – patiesā labuma guvēju noteikšanā un masu iznīcināšanas ieroču izplatīšanas finansēšanas novēršanā.

Foto: Valsts kanceleja