Darba devēji: atrast darbiniekus kļūst arvien grūtāk

Gandrīz puse jeb 45% darba devēju, raksturojot situāciju un tendences darba tirgū, uzskata, ka salīdzinoši ar pagājušo gadu atbilstošu darbinieku atrašana kļūst grūtāka, secināts CV-Online Latvia veiktajā aptaujā.

Darba devēji arvien biežāk saskaras ar atbilstošu kandidātu trūkumu vai kandidātu lielāku pasivitāti nekā krīzes periodā, piemēram, darba ņēmēji uz iepriekš norunātu darba interviju pat neierodas.

Savukārt teju katrs trešais jeb 34% no aptaujas dalībniekiem nepiekrīt apgalvojumam, ka salīdzinājumā ar pagājušo gadu šogad ir grūtāk atrast atbilstošus darbiniekus, bet 18% atzina, ka viņiem nav iespējams situāciju salīdzināt. Tikai 3% uzskata, ka nav nekādu izmaiņu saistībā ar jaunu, atbilstošu kandidātu atrašanu.

«Darba tirgus situācija darba devējam katru gadu paliek aizvien sarežģītāka un izaicinošāka. To pastiprina fakts, ka darbspējīgo iedzīvotāju skaits katru gadu samazinās par vairāk nekā 20 000 cilvēku, tajā pašā laikā darba piedāvājumu skaits turpina pieaugt. Tas attiecīgi pastiprina konkurenci par labāko talantu piesaisti savam uzņēmumam,» norāda Aivis Brodiņš, CV Online Latvia vadītājs.

Aptaujā tika arī noskaidrots, ka vispopulārākais kandidātu piesaistes resurss uzņēmumos ir vakances publicēšana darba un karjeras portālos, to norādījis 21% aptaujāto darba devēju. Salīdzinoši ar aptaujas rezultātiem pirms trim gadiem šo kandidātu piesaistes resursu izvēlas par 5% vairāk. Arvien vairāk kandidātu uzrunāšanai un piesaistei tiek izmantoti arī sociālie tīkli, kas šobrīd ir otrs populārākais resurss. Tos atzinīgi novērtē un personāla atlasei izmanto katrs sestais darba devējs jeb 15% aptaujāto, kas ir par 6% vairāk nekā pirms trim gadiem.

«Sociālo tīklu popularitāte un nozīme personāla atlasē ar katru gadu pieaug arī Latvijas darba tirgū. Aizvien vairāk darba devēju sociālos tīklus novērtē arī kā platformu, kur, komunicējot ar savu mērķauditoriju, veidot darba devēja tēlu un uzrunāt potenciālos darbiniekus. Tas nozīmē, ka pieaug arī personāla atlases un mārketinga profesionāļu sadarbības nepieciešamība, darba sludinājumi kļūst radošāki, pielāgoti sociālā tīkla specifikai un auditorijai,» NRA.lv stāsta Krista Roziņa, CV-Online Latvia mārketinga un komunikācijas vadītāja.

Nemainīgi populārs veids jaunu darbinieku piesaistei ir arī draugi un paziņas, ar kuru palīdzību tiek iegūta informācija un uzrunāti kandidāti. To norādījuši 13% darba devēju. Tikmēr 12% aptaujāto darba devēju kandidātu piesaistei kā izmantojamo resursu norādījuši uzņēmuma interneta mājaslapu, 10% sludinājumu «dēļus» un personāla atlases uzņēmumus, 8% Nodarbinātības valsts aģentūru un mācību iestādes.

Līga Nestere