airBaltic aviobiļešu dārdzība raisa bažas

airBaltic aviobiļešu dārdzība raisa bažas

Latvijas nacionālās aviokompānijas «airBaltic» biļešu dārdzība raisa
bažas, cik plašam iedzīvotāju lokam turpmāk būs pieejami kompānijas
pakalpojumi, ceturtdien raksta «Diena».

Jaunākie rādītāji nav iepriecinoši, vēstī laikraksts. Apkalpoto pasažieru skaits lidostā Rīga, kas lielā mērā atkarīgs no «airBaltic», šogad aprīlī, salīdzinot ar pērno gadu, krities par 9%. Aviokompānija «airBaltic» martā zaudējusi aptuveni 7% pasažieru, bet aprīlī kritums ir pat divkāršojies, proti, tas ir 14%. Pērn kopumā «airBaltic» apkalpoja aptuveni 3,3 miljonus pasažieru.

«Pašlaik tiek realizēts «airBaltic» biznesa plāns, kas vērsts uz rentabilitātes atgūšanu, kompānijas finansiālās situācijas stabilizēšanu,» situāciju laikrakstam skaidroja Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss, tāpēc arī mazinoties pasažieru skaits.

Gan eksperti, gan aviokompānija un ministrijā uzskata, ka situācija uzlabosies – pasažieru skaits ir sasniedzis zemāko punktu, pēc kura atsāksies pieaugums, raksta Apollo.lv.

Un tomēr – kā liecina «Dienas» veiktā cenu aptauja, «airBaltic» pieejamo biļešu cenas vismaz pirmajam vasaras mēnesim – jūnijam – nav nemaz tik pievilcīgas. Piemēram, lidojums uz Londonu ar «airBaltic» izmaksā teju visdārgāk. Līdzīga tendence ir, arī lidojot uz citiem galamērķiem.

Aiokompānija gan biļešu cenu paaugstināšanu noliedz un skaidro, ka mainījusies klientu uzvedība un lētākās aviobiļetes tiek izpirktas ātrāk.

«Vētra ūdens glāzē,» ceturtdienas rītā intervijā Latvijas Radio masu medijos aprakstīto aviopasažieru skaita samazināšanos raksturoja Rīgas lidostas vadītājs Arnis Luhse.

Viņš norādīja, ka, lai arī nacionālā aviokompānija «airBaltic» restrukturizācijas gaitā samazina lidojumu skaitu, citas aviokompānijas, piemēram, «Lufthansa» un «Wizz Air», to palielina, ziņo LETA.

Luhse ir pārliecināts, ka arī šogad, tāpat kā pērn, gadā kopumā lidostā tiks apkalpoti vairāk nekā pieci miljoni pasažieru.