Vāc parakstus par Rīgas metro sistēmas izbūvi

Iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” uzsākta parakstu vākšana par padomju laikos iecerētās Rīgas metro sistēmas izveidošanu.

Iniciatīvas autors Fīlips Kapustins norāda, ka brīdī, kad Latvijas kopējais ceļu stāvoklis nemitīgi pasliktinās, bet reģistrēto automobiļu skaits konstanti pieaug un stipri pārsniedz 1,000,000 (viena miljona) atzīmi, ir vitāli svarīgi domāt par Latvijas svarīgākā komerciālā centra transporta sistēmas nākotni.

“Ērta, ātra, droša un visiem pieejama transporta sistēma Rīgā ir viens no stūrakmeņiem, kas ne tikai stimulēs Latvijas galvaspilsētas ekonomiku, bet arī nodrošinās nākotnes izaugsmes iespējas visai Latvijai,” uzsver iniciatīvas pieteicējs.

Viņšaicina atgriezties pie diskusijas par Rīgas pazemes sabiedriskā transporta sistēmas izveidi, par pamatu ņemot 1970.gadā aizsāktos, bet nekad nerealizētos plānos, kas paredzēja 33 staciju izbūvi uz 3 metro līnijām.

Autors aicina attiecīgās valsts un pašvaldības instances izvērtēt pagātnes plānus un izveidot jaunus metro sistēmas projektus, kas atbilst mūsdienu ģeogrāfiskām izmaiņām un kvalitātes standartiem. Sākotnējās aplēses liecina, ka viena kilometra izbūve maksātu vidēji 200 miljonus eiro, taču precīzākam novērtējumam nepieciešamas detalizētas izpētes. Savukārt, citi eksperti uzskata, ka finansējums šādam projektam varētu tikt sagādāts trijos veidos – no valsts/pašvaldības līdzekļiem, no Eiropas Savienības fondiem un no privātām investīcijām. Šobrīd mazākā pilsēta ar metro sistēmu ir Lozanna, Šveicē, kuras iedzīvotāju skaits ir aptuveni 130 tūkstoši cilvēku.

“Modernas metro sistēmas izveide atslogos Rīgas ceļus, samazinās automašīnu skaitu pilsētas centrā, nodrošinās ērtu piekļuvi svarīgiem objektiem netērējot laiku rīta un vakara sastrēgumos, paātrinās darbaspēka pārvietošanos pilsētā, kā arī sagatavos Rīgu potenciālam nākotnes iedzīvotāju pieaugumam,” uzsver Kapustins.

Foto: Pixabay