Tirdzniecības centrs “Spice” investējis 9 miljonus interjera atjaunošanas projektā

Līdz ar vērienīgā interjera atjaunošanas projekta noslēgšanu tirdzniecības centrs “Spice” ir gatavs uzņemt apmeklētājus jaunā izskatā. Projekta laikā renovēti 7565 kvadrātmetri no tirdzniecības centra platības, uzņēmumam investējot vairāk nekā 9 miljonus eiro.

Interjera atjaunošanas projekta laikā tirdzniecības centra “Spice” telpās tika veikta rekonstrukcija 7565 kvadrātmetru platībā. Pārbūves darbi īstenoti dažādos segmentos, iekļaujot gan dekoratīvo margu un grīdas flīžu nomaiņu, gan jaunu apdares risinājumu ieviešanu. Tai skaitā rekonstrukcijas darbi notika arī nozīmīgās tirdzniecības centra zonās, kā, piemēram, ieejas portālos, ātrijos un Modes, Palmu alejās. Veicot vērienīgos rekonstrukciju darbus apmeklētājiem pieejamajās tirdzniecības centra telpās, domāts arī par darbinieku labbūtību, renovējot tiem paredzētās atpūtas telpas. Papildu tam ieviesti nozīmīgi, ilgtspējīgi risinājumi, kas ļāvuši samazināt tirdzniecības centra ekoloģiskās pēdas nospiedumu uz apkārtējo vidi.

“Pēdējo 10 gadu laikā tirdzniecības centru funkcija ir ievērojami mainījusies – tā vairs nav tikai vieta, kur iegādāties noskatīto preci, bet tie ir kļuvuši arī par brīvā laika izklaides galamērķi. Veidojot jauno interjeru, mūsu uzmanības centrā bija un būs apmeklētāja pieredze un emocionālā labsajūta. Tieši tādēļ esam spēruši drosmīgu soli un atkāpušies no ierastā, tirdzniecības centriem raksturīgā interjera, vienlīdzīgās lomās nostādot tik ļoti nepieciešamo funkcionalitāti un estētisko baudījumu, integrējot interjerā elementus ar pievienotu māksliniecisko vērtību. Mums ir svarīgi mūsu apmeklētājiem radīt māju un relaksācijas sajūtu, tādēļ paldies sakām visai projekta komandai, kas šo vīziju ir realizējuši arī dzīvē,” stāsta Iveta Priedīte, tirdzniecības centru “Spice” un “Spice Home” vadītāja.

Veidojot jauno tirdzniecības centra interjeru, projekta dizaineri iedvesmojušies no Latvijas dabas – tajā sastopamajām krāsām, formām un tekstūrām. Šie dabas elementi netieši atspoguļoti interjerā, radot saikni ar dabas klātesamības sajūtu arī iekštelpās.

“Jaunais interjers iemieso sevī vēl neredzētu iepirkšanās vides konceptu – tas vairs neliek fokusu uz patērēšanas kultūru, bet rūpējas par apmeklētāju labsajūtu, radot mierpilnu un harmonisku sajūtu, kas aicina uzkavēties ilgāk un nesteigties. Veidojot interjeru, lielu uzmanību pievērsām ne tikai materiālu izturībai un estētikai, bet arī to daudzveidībai, ieviešot dažādas formas un tekstūras, vēl paplašinot apmeklētāja pieredzi,” tā Nora Gavare, interjera dizainere, tirdzniecības centra “Spice” interjera atjaunošanas projekta autore un “NŌR design” dibinātāja.

Līdztekus interjera atjaunošanas projektam krasas izmaiņas vērojamas arī nomnieku klāstā un to tirdzniecības telpās. Pēdējo divu gadu laikā tirdzniecības centram “Spice” pievienojušies 28 jauni zīmoli, un no tiem lielākā daļa ir atklājuši jaunākā koncepta veikalus, kuru kopējā platība ir vairāk nekā 3,5 tūkstoši kvadrātmetri no “Spice” platības. Šobrīd tirdzniecības centrā “Spice” apmeklētājiem pieejams lielākais “Sportland” sporta preču veikals Latvijā, kā arī jaunākais “Zara” koncepta veikals, kas patlaban ir vienīgais veikals Baltijā, kas piedāvā apmeklētājiem iepazīties ar digitalizētu iepirkšanās pieredzi un RFID tehnoloģiju. Kopš 2022. gada rekonstruēti 30 “Spice” esošo zīmolu veikali, kuru kopējā renovēto tirdzniecības telpu platība veido vairāk nekā 14 tūkstošus kvadrātmetru.

Savukārt “Spice Home” pievienojušies 5 jauni nomnieki, kuru kopējā platība veido vairāk nekā 4,2 tūkstošus kvadrātmetru no “Spice Home” telpām. Starp tiem ir elektrotehnikas veikalu grupas “Euronics” jaunākā koncepta veikals, kas ir vienīgais šāda tipa veikals Baltijā. Tāpat arī “Spice Home” pievienojies vācu augstvērtīgas kvalitātes sadzīves tehnikas zīmola veikals “Miele”, kas atvēris savu pirmo zīmola veikalu tirdzniecības centru telpās Latvijā, un mūsdienīgais sporta un aktīvās atpūtas klubs MyFitness. Savukārt rekonstrukcijas veikuši 10 nomnieki, kuru kopējā atjaunotā platība veido vairāk nekā 7,6 tūkstošus kvadrātmetru.

Ilgtspējas risinājumi iekļauti kā interjerā, tā arī iekšējo resursu pārvaldības sistēmās. Piemēram, interjers veidots tā, lai tas būtu ilgmūžīgs un morāli nenovecotu, turklāt izmantoto materiālu izvēlē priekšroka dota Latvijā ražotiem materiāliem, lai mazinātu piegādes procesā veidotās ekoloģiskās pēdas nospiedumu. Tāpat jaunajā interjerā integrēti vairāki latviešu mākslinieku darbi, tostarp Latvijā labi zināmā stikla mākslinieka Arta Nīmaņa mākslas elementi. Piemēram, virs jaunizveidotā ūdens uzpildes punkta ir redzams viņa veidotais mākslas darbs, kas savā kompozīcijā atspoguļo ūdens plūdumu. Tāpat tirdzniecības centrā veikta gaismekļu nomaiņa uz LED ar viedo vadību, kas pielāgo apgaismojuma intensitāti dažādiem diennakts laikiem, efektivizētas apkures un ventilācijas sistēmas, kā arī pārskatītas ūdensapgādes sistēmas, lai efektivizētu ūdens lietojumu tirdzniecības centrā.

Tirdzniecības centrs Spice Rīgā, Lielirbes ielā 29. Interjera renovācijas projekta autori – arhitektu birojs Kalve sadarbībā ar dizaineri Noru Gavari. Projekta vadība un uzraudzība – Fabrum, Sanita Rubene. Galvenie būvdarbu veicēji – PRO DEV, projekta vadītājs Reinis Goldšmits un AIMASA, projekta vadītājs Raivis Mēnesis. Stikla dizaina elementi – Ferrum studio mākslinieka Arta Nīmaņa vadībā. Galvenie materiālu piegādātāji – apgaismojums – Lumenu centrs, flīzes – Apdares materiālu birojs, stikla margas – Pilnstikla studija. Projekts – 2021. gads.