Swedbank peļņa pērn bijusi 102 miljoni eiro

Pagājušajā gadā «Swedbank» strādājusi ar 102 miljonu eiro lielu peļņu, portālam «Apollo.lv» pavēstīja «Swedbank» preses sekretāre Latvijā Kristīne Jakubovska.

«Swedbank» rezultāts Latvijā 2013.gadā ir 102 miljoni eiro jeb 71 miljons latu liela peļņa. Tiesa, tas gan ir par vienu miljonu mazāk kā 2012.gadā, kad bankas peļņa bijusi 103 miljoni eiro.

Tāpat pērn par 37 tūkstošiem pieaudzis bankas aktīvo klientu skaits Latvijā.

Bankas jaunā finansējuma apjoms 2013.gadā turpināja pieaugt, un tas sasniedza 681 miljonu eiro jeb 478 miljonus latu. No tiem 567 miljoni eiro piešķirti uzņēmumiem, savukārt 114 miljoni eiro – privātpersonām. Uzņēmumu finansēšanā «Swedbank» galvenās prioritātes ir ražošana, lauksaimniecība un tirdzniecība. Uz 2013. gada beigām kredītportfeļa apjoms ir 3 299 miljoni eiro.

Pērn ir uzlabojusies arī kredītu kvalitāte, tai kļūstot spēcīgākai, pieaugot zema riska finansējuma apjomiem. Bankas kopējie izdevumi ir palielinājušies par 8%, kuros tiek iekļauti papildus izdevumi eiro ieviešanas projektam.

«Galvenais projekts visai sabiedrībai pērn bija eiro ieviešana. Prieks, ka klientu ieradumu maiņa veicinājusi arī ērtāku pāreju uz eiro. Vairums klientu ir atklājuši, ka vairs nav atkarīgi no bankas darba laika – tagad jebkurā diennakts laikā var ne tikai veikt maksājumus, bet arī pieteikt karti, noslēgt līgumus u.c. Līgumu slēgšana internetbankā palielinājās par 45%. Arī šogad pieaugs pakalpojumu skaits, kurus var izmantot 24 stundas 7 dienas nedēļā. Savukārt šā gada izaicinājumi pamatā saistīti ar joprojām zemu pieprasījumu pēc kredītiem, kā arī maksātnespējas regulējuma izmaiņām. Izmaiņas visvairāk ietekmēs nākotnes kredītņēmējus, jo bankas būs spiestas padarīt stingrākus kreditēšanas nosacījumus, lai pasargātu noguldītāju naudu. Sevišķi tas varētu skart jaunās ģimenes un mazos uzņēmumus, kuriem var būtiski pieaugt pirmā iemaksa kredīta saņemšanai. Vēl viens izaicinājums ir darba efektivitātes nodrošināšana laikā, kad tikai retais izmanto banku vēsturiski ierastā veidā – apmeklējot filiāli. Atbilde uz klientu jaunām vajadzībām ir mūsdienu bankas modelis, ko šogad turpināsim veidot,» pastāstīja «Swedbank» valdes priekšsēdētājs Latvijā Maris Mančinskis.

Pagājušajā gadā par 35% samazinājusies skaidras naudas iemaksa filiālēs. 92,5% no naudas iemaksām notikušas bankomātos. Par 17% pieauga depozītu apjoms, tāpat «Swedbank» klienti izmantoja iespēju pāriet uz eiro bez skaidras naudas.

Klienti aktīvāk izmantojuši iespēju visus jautājumus kārtot attālināti, filiāles apmeklējumu izvēloties kā pēdējo alternatīvu. Piemēram, skaidras naudas iemaksa decembrī 94,4% gadījumu notika bankomātos, nevis filiālēs. «Swedbank» klientu izvēle par labu digitālajiem bankas pakalpojumiem sekmēja arī ērtāku pāreju uz eiro.

Starp citu, parādījušies jau pirmie komentāri par iespēju ieviest banku nodokli Latvijā, atsaucoties uz Ungārijas pieredzi.