Sezonālās tendences akciju tirgū: populārākās akcijas 2023. gada vasaras sezonā

Izpratne par sezonālo tendenču dinamiku un patērētāju pieprasījumu var sniegt vērtīgu ieskatu, lai identificētu akcijas, kas šajā laikā varētu uzrādīt labus rezultātus. Freedom Finance Europe investīciju analītiķi apkopojuši 10 uzņēmumu akcijas, kas investoriem varētu šķist visinteresantākās 2023. gada vasaras sezonā, ņemot vērā to iepriekšējos rezultātus un izaugsmes potenciālu.

“Kamēr Baltijā paaugstinās gaisa temperatūra un cilvēki, tai skaitā investori, plāno daļu vasaras pavadīt atvaļinājumos, vai atpūšoties pludmalēs un vasarnīcās, ir svarīgi atcerēties, ka naudai nav jāpārstāj strādāt. Ņemot vērā šo akciju sezonālās tendences, investori var pielāgot savus portfeļus patērētāju pieprasījumam un izmantot potenciālās iespējas šajā dinamiskajā vasaras sezonā,” saka Freedom Finance Europe Investīciju izpētes nodaļas vadītājs Maksims Manturovs.

Populārākās akcijas 2023. gada vasaras sezonā:

1. Home Depot (HD): Lielākais mājas labiekārtošanas mazumtirgotājs ASV Home Depot parasti lielākos ieņēmumus uzrāda gada otrajā un trešajā ceturksnī. Ar spēcīgiem pārdošanas apjoma rādītājiem un stabilu izaugsmi Home Depot ir labas pozīcijas turpmākai darbības izvēršanai. Tās tiek uzskatītas par drošām investīcijām lejupslīdes laikā, un uzņēmums ir arī pievilcīgs dividenžu investoriem, ņemot vērā pastāvīgu dividenžu pieaugumu.

2. Walt Disney Company (DIS): Disney, kas jau izsenis spējis radīt kases grāvējus un atrakciju parkus, parasti plāno vairākas filmas izlaist vasaras kases grāvēju sezonā. Lai gan vasaras brīvdienas ir iecienīts laiks Disney parkos un kūrortos, uzņēmuma daudzveidīgā ieņēmumu plūsma, tostarp Disney+, veicina tā vispārējos panākumus pat gada aukstākajos mēnešos.

3. Visa Inc. (V): Kā globālam maksājumu uzņēmumam Visa ir svarīga loma ceļojumu un tūrisma nozarē. Tuvojoties vasaras ceļojumu sezonai un mazinoties ceļošanas ierobežojumiem, Visa varētu uzrādīt darījumu un ieņēmumu apjoma kāpumu. Uzņēmuma partnerattiecības ar aviokompānijām, viesnīcām un ceļojumu aģentiem vēl vairāk palielina tā izaugsmes potenciālu.

4. EssilorLuxottica (EL.PA): Iestājoties vasarai, pieprasījums pēc saulesbrillēm un citiem briļļu izstrādājumiem parasti palielinās. EssilorLuxottica kā vadošais briļļu nozares uzņēmums ar tādiem slaveniem zīmoliem kā Ray-Ban un Oakley ir labā pozīcijā, lai izmantotu šo sezonālā pieprasījuma kāpumu un, iespējams, palielinātu pārdošanas apjomu.

5. TUI Group (TUI): TUI Group ir starptautisks ceļojumu un tūrisma uzņēmums, kas bāzēts Vācijā un piedāvā kompleksos brīvdienu ceļojumus, viesnīcas un kruīzus. Ceļojumu un tūrisma aktivitāšu pieaugums vasaras mēnešos var atbalstīt TUI Group, palielinot rezervācijas un ieņēmumus.

6. Ryanair Holdings plc (RYAAY): Ryanair ir Īrijas zemo cenu aviosabiedrība, kas veic lidojumus visā Eiropā. Aviosabiedrību nozarē parasti lielāks pieprasījums novērojams vasaras ceļojumu sezonā. Ryanair draudzīgās cenas piesaista lielāku klientu bāzi, tādējādi palielinot pārvadāto pasažieru skaitu un ieņēmumus.

7. Accor (AC.PA): Accor ir starptautisks Francijas viesmīlības uzņēmums, kas galvenokārt pārvalda viesnīcas un kūrortus visā Eiropā. Tā kā tūrisma galamērķos vasaras sezonā novērojams apmeklētāju pieplūdums, var palielināties Accor plašā viesnīcu portfeļa noslogojums un finanšu rādītāji.

8. Carnival Corporation (CCL): Lielbritānijas un ASV kruīzu uzņēmums Carnival Corporation ir pazīstams ar savām populārajām kruīzu brīvdienām. Tā kā ceļotāji izmanto savu brīvo laiku, lai vasarā kuģojot iepazītu dažādus galamērķus, Carnival Corporation var uzrādīt lielāku rezervāciju skaitu un ieņēmumus.

9. Adidas AG (ADS): Vasaras sezona mudina cilvēkus nodarboties ar sportu un aktivitātēm brīvā dabā, tajā parasti novērojams lielāks pieprasījums pēc sporta apģērbiem. Adidas ar savu zīmola atpazīstamību un plašo produktu klāstu ir labi pozicionēts, lai izmantotu šo pieprasījuma kāpumu un, iespējams, palielinātu pārdošanas apjomu.

10. H&M Hennes & Mauritz AB (HM-B.ST): Zviedrijas starptautiskais apģērbu mazumtirgotājs H&M, kas specializējas ātrās modes piedāvājumos, var gūt labumu no cilvēku vēlmes atjaunināt savas apģērbu kolekcijas siltākam laikam un atvaļinājuma plāniem. Pateicoties cenu ziņā pieejamām un modernu apģērbu iespējām, H&M vasaras mēnešos var uzrādīt apmeklētāju skaita pieaugumu veikalos un pārdošanas apjoma palielināšanos.

Lai arī investori, kas vēlas gūt labumu no vasaras sezonas, var uzskatīt šīs akcijas par potenciāliem papildinājumiem to vērstpapīru portfeļiem, ir svarīgi veikt rūpīgu izpēti un analīzi, vienlaikus paturot prātā, ka rezultāti ir atkarīgi no dažādiem faktoriem. “Tirgus apstākļu uzraudzība un informētība palīdzēs investoriem pieņemt pārdomātus lēmumus, kas ir saskaņoti ar viņu investīciju mērķiem un riska toleranci,” uzsver M. Manturovs.