SEB banka: pērn mazajiem un vidējiem uzņēmumiem piešķirts divas reizes lielāks finansējums

SEB banka: pērn mazajiem un vidējiem uzņēmumiem piešķirts divas reizes lielāks finansējums

SEB bankas dati liecina, ka pērn salīdzinājumā ar 2010. gadu bankas izsniegto kredītu skaits mazā un vidējā segmenta uzņēmumiem (turpmāk – MVU) audzis par 85%, savukārt jaunizsniegtā finansējuma apjoms palielinājies divas reizes.

Turpinot atbalstīt vietējo uzņēmēju iniciatīvas un biznesa attīstību, SEB banka pērn ir uzsākusi sadarbību ar 5383 mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, no tiem 3036 ir jaundibināti uzņēmumi. Izsniegto kredītu skaits mazā un vidējā segmenta uzņēmumiem 2011. gadā palielinājies gandrīz divas reizes – no 587 kredītiem 2010. gadā līdz 1086 2011. gadā, un bankas kopējais jaunizsniegtā finansējuma apjoms gada laikā MVU pieauga par 119%, sasniedzot 114.1 miljonu latu. 

SEB bankas valdes locekle Ieva Tetere: „Gada laikā ir būtiski pieaugusi uzņēmēju aktivitāte, mainījušās vajadzības un domāšanas veids. Mēs redzam, ka MVU segmentā ir pieaugusi aizņēmuma summa – ja 2010. gadā vidējā aizņēmuma summa bija 84 tūkstoši latu, tad 2011. gadā tā pieauga līdz 105 tūkstošiem latu. Turklāt, virknē gadījumu kredītu atmaksas termiņš ir pieaudzis no līdz šim dominējošiem diviem – trim gadiem, līdz pat desmit gadu termiņam, kas norāda, ka uzņēmēji plāno piesardzīgi un ilgtermiņā. Uzņemoties šādas saistības, uzņēmēji arvien aktīvāk vēlas iesaistīt bankas ekspertus sava biznesa attīstības plānošanā, ņemot vērā, ka bankai ir būtiska nozīme dažādu ideju finansēšanā."

Paralēli finansējuma piešķiršanai un finanšu konsultācijām, SEB banka arī šogad turpinās aizvadītajā gadā nostiprināto SEB Uzņēmēju programmu, kas ir paredzēta kā atbalsts jaundibinātajiem uzņēmumiem un uzņēmumiem, kuri darbojas jau ilgāku laiku. SEB Uzņēmēju programmai ir izglītojošs aspekts. Rīkojot seminārus un citas aktivitātes kopā ar dažādiem sadarbības partneriem, SEB bankas klientiem ir iespēja gūt jaunas zināšanas un pieredzi uzņēmumu biznesa attīstībā un finanšu plānošanā. Aktivitātes jaundibinātajiem uzņēmumiem ietver sevī – sadarbību ar Jauno uzņēmēju centru, TV raidījumu „Firmas noslēpums”, konkursu „Ideju kauss”, semināriem inovatīvo biznesa ideju autoriem un citas aktivitātes. Savukārt, uzņēmumiem, kuri darbojas ilgāk kā gadu, atbalsts tiek sniegts sadarbojoties ar ziņu aģentūru LETA, organizējot konferences uzņēmumu vadītājiem „Vadītāja izaicinājums”, kā arī sadarbībā ar izdevniecību Dienas Bizness rīkojot Latvijas augošo un veiksmīgo uzņēmumu konkursu „Gazele”, semināru cikla lauksaimniekiem un citātam aktivitātēm.