Pieaugusi patērētāju uzticība vietējiem ražotājiem

Kā liecina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra dati, šī gada pirmajos sešos mēnešos vietējo tomātu un gurķu ražotāju cena ir samazinājusies par 30%, galviņkāpostu par 27% un sīpolu ražotāju cenas ir samazinājušās, salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem par 47%. Savukārt lapu salātu cenas ir par 10% augstāka, burkānu par 33%, galda biešu par 18%, bet kartupeļu par 87% augstāka nekā iepriekšējā gada attiecīgajā laika periodā, informē Biedrības „Mārketinga padome” speciāliste Andra Ūdre.

Šī gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, tomātu cenas samazinājušās par 41%, gurķu par 20%, bet sakarā ar jaunās ražas ienākšanu vai arī produkcijas nepietiekamību tirgū galviņkāpostiem cenas pieaugušas par 8%, lapu salātiem par 19%, burkāniem 100%, galda bietēm 79%, kartupeļiem 15% un sīpoliem par 80%.

Vidējās tirgus cenas 2009.gada 6 mēnešos, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu ir pieaugušas visiem dārzeņiem par 5-10 %, izņemot galviņkāpostus, kam cena ir par 5% zemāka.

„Skaidrs, ka ražošanas izmaksu samazinājums un asā konkurence ir likusi ražotājiem savas cenas pazemināt. Savukārt patērētāji, attīstoties pārdošanai tirgos, šo cenu samazinājumu nejūt.

Psiholoģiski lielāka uzticamība ir svaigam produktam, kas nācis tieši no Latvijas laukiem, kaut gan bieži vien tas tirgū ir iejaukts starp importa produktiem. Bet šis periods nebūs ilgs un arī tirgū cenas sāks samazināties, jo citādi cilvēki tirgū produktus vairs tik daudz neiegādāsies, uzskata Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāja Ingūna Gulbe.

Avots: BNA Latvia