Oktobrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,8 %

2022. gada oktobrī, salīdzinot ar 2021. gada oktobri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5,8 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 3,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 14,9 %, autodegvielas – palielinājās par 2,7 %.

Salīdzinot ar 2021. gada oktobri, visbūtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 47,8 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 40,0 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 36,6 %). Šīs nozares 2021. gada oktobrī un novembrī visvairāk skāra stingrāki tirdzniecības ierobežojumi, kas tika noteikti Covid-19 infekcijas mazināšanai. Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14,1 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 10,7 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,9 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 24,3 %.

2022. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, bijis nemainīgs, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,6 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,9 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,7 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,5 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 9,0 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,5 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,6 %).

2022. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 0,2 %.