Valdības darbība bija virzīta, lai likvidētu ostu – gan Ventspils, gan Rīgas, gan tranzītu, gan Latvijas dzelzceļu, izdevumam “Ventas Balss” sacīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
“Cik tas apzināti, cik aiz nemākulības, neprasmes – kāda tam nozīme? Svarīgs ir rezultāts,” teica politiķis.
Viņš norādīja, ka 2019. gadā kravu apgrozījums Ventspils ostā bija pāri 20 miljoniem tonnu, pagājušajā gadā – mazliet pāri 10 miljoniem. Šogad būs ap astoņiem miljoniem. Brīvostas pārvaldes ienākumi vien ir apmēram par 15 miljoniem mazāki. Ventspils domes budžeta ieņēmumi ir būtiski mazāki.
“Latvijas dzelzceļam šogad kopējo dotāciju no valsts budžeta vajadzēs apmēram 100 miljonus. Sliedes uz Ventspili rūsē. Tas ir absolūtās vadības bezatbildības, nemākulības, organizatoriskā talanta neesamības rezultāts, un to ļoti spilgti redz Rīgas ostā un Ventspils ostā jo īpaši,” sacīja Lembergs.
Viņš uzsvēra: “Tā ir milzīga kaitniecība, to izdarīja Latvijas valdība, mūsu pašu politiķi. Struktūru AS Ventas osta taču uzturēja no Brīvostas pārvaldes līdzekļiem. Cik tur ir izniekoti miljoni pilnīgi nevajadzīgai struktūras uzturēšanai! Izlieto ūdeni sasmelt vairs nevar. Mēs bijām vienojušies un jau bija arī atbalstīti no Finanšu ministrijas trīs miljoni jaunas rūpnieciskās ēkas būvniecībai. Viņi atteicās no trim miljoniem Eiropas Savienības naudas dāvinājuma. Vai prātam ir aptverama tāda darbība? Tā kā diemžēl tur labu ziņu nav.”