Lembergs: Meroni vadītie termināli strādā aizvien sliktāk

Lai arī Ventspils brīvostas termināli gadu noslēguši ar nelielu plus zīmi, arī pērn vissliktāk strādājuši Šveices advokāta Rūdolfa Meroni pārvaldītie termināli, žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Vērtējot Ventspils terminālu darbību 2018. gadā, Lembergs norādīja, ka, lai arī gads iesācies ar mīnus zīmi, turpmākajos mēnešos kravu apgrozījums pieaudzis un gads noslēdzies ar vairāk nekā 20 miljonu tonnu lielu kravu apgrozījumu. “Pieaugums pret iepriekšējo gadu ir gandrīz 300 tūkstoši tonnu jeb 1%. Līdz ar to kopumā situācija ir apmierinoša,” norādīja Ventspils mērs.

Situācijas uzlabošanos terminālos gan Lembergs saista ar kravu konjunktūru un Ukrainas—Krievijas, pēc būtības, karastāvokli, kā rezultātā izdevies piesaistīt papildus kravas Baltijas ostām.

“Runājot par termināliem, veiksmīgi ir strādājis “Ventspils nafta” termināls – 4% pieaugums, taču jāsaka, ka Ostapa Bendera jeb Rūdolfa Meroni vadītais “Ventbunkers” strādā aizvien sliktāk un aizvadīto gadu noslēdzis ar deficītu – gandrīz 700 tūkstoši tonnu mazāk nekā pērn,” informēja Lembergs, piebilstot, ka slikti turpina strādāt arī Meroni vadītais “Kālija parks”. Neapmierinoši darbojies arī “Ventspils tirdzniecības osta” terminālis un “Ventspils Grain Terminal”.

“Baltic Coal Terminal” arī ir pārkrāvis 4 miljonus tonnu, lai gan saistības nosaka, ka vajadzētu būt 6 miljoniem tonnu. To pēc būtības arī vada Ostaps Benders. Pārējie termināli gadu noslēguši puslīdz apmierinoši,” sacīja Lembergs.